Cinci tronsoane de autostradă ar putea fi inaugurate în 2016
Cinci tronsoane de autostradă pe o lungime totală de aproximativ 75 km ar putea să fie inaugurate în 2016, conform estimărilor Ministerului Transporturilor. Deşi tronsonul Sibiu-Piteşti de pe autostrada A1 este prioritar, lucrările nu vor începe în acest an, pentru că trebuie finalizate studiile de fezabilitate şi licitaţiile de execuţie.
Propus ca drum expres în 2014 la dezbaterile publice pentru Master Planul de transport şi revenit la stadiul de autostradă după presiunea marilor companii din industria auto, tronsonul lipsă dintre Piteşti şi Sibiu nu are nici o şansă de finalizare în 2018 la centenarul Marii Uniri. De fapt, provinciile istorice nu vor fi unite şi prin autostrăzi care să traverseze Carpaţii, pentru că la autostrada Piteşti-Sibiu şantierele s-ar deschide cel mai devreme peste un an şi vor dura patru ani, iar spre Moldova autostrada Târgu Mureş-Iaşi costă aproape patru miliarde de euro şi încă mai sunt discuţii asupra traseului. Bugetul de la transporturi permite însă continuarea lucrărilor la autostrada Lugoj-Deva, finalizarea până la sfârşitul anului fiind aproape sigură pentru două dintre cele trei loturi, dar asta nu înseamnă că se va circula pe autostradă completă între Sibiu şi Nădlac, pentru că încă nu se ştie cine şi cum va repara porţiunea de autostradă demolată dintre Sălişte şi Cunţa. Inaugurare parţială şi pentru autostrada A10 Sebeş-Turda. Din cele patru loturi cu o lungime totală de 70 km, doar două segmente au şanse reale de deschidere, ar A10 va fi o legătură mai rapidă între culoarul patru şi Autostrada Transilvania, care la peste zece ani de la deschiderea lucrărilor deabia depăşeşte 50 km. Anul acesta, de la Gilău la Nădăşelu, pe Autostrada Transilvania vor fi recepţionaţi doar 9 km, iar de la Nădăşelu spre vest încep lucrările pe un alt tronson de 18 km. Tot pe A3, dar în judeţul Bihor, de la Suplacu de Barcău la Borş, pe cei 60 km se va circula cel mai devreme în vara lui 2017.
Articol editat de Andrada Ștefănescu, 2 ianuarie 2016, 10:27
RADOR