Linie directă de la aeroport la gară
Dezvoltarea aeroporturilor din Cluj Napoca şi Oradea reprezintă prioritate pentru Ministerul Transporturilor. Guvernul doreşte să amenajeze la cele două obiective centre intermodale, care să lege aeroporturile de reţelele feroviară şi rutieră.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 4 ianuarie 2016, 12:58
Investiţiile figurează în planul de dezvoltare pentru următorii patru ani, iar pentru realizarea lor e prevăzută atragerea de fonduri europene.
Directorul Aeroportului Internaţional Avram Iancu din Cluj Napoca, David Ciceo, spune că proiectul intermodal este esenţial pentru creşterea numărului de pasageri:
Proiectul intermodal oferă avantaje deosebite aeroportului, CFR-ului, companiilor aeriene şi în primul rând pasagerilor. Creşte aria de acoperire a aeroportului prin conexiunea la calea ferată. Este foarte comod pentru pasageri să vină cu trenul, să nu conducă, să nu plătească parcare auto. Gara Someşeni este la 300 de metri de aeroport, avem prevăzută o pasarelă. Conectivitatea este o prioritate a Comisiei Europene. Conform Cărţii Albe a Comisiei Europene, realizarea centrului intermodal este obligatorie până în anul 2030. Dar master-planul Ministerului Transporturilor ne impune anul 2025. (David Ciceo)
Ministerul Transporturilor are ca obiectiv realizarea unui număr de cinci centre intermodale, pentru aeroporturile din Bucureşti, Cluj Napoca, Timişoara, Oradea şi Bacău.
Mihai Miclăuş
Radio Cluj se poate asculta şi online AICI: