Fără bilet, ”legal” în Cluj
Banul murdar blochează automatele de bilete.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 9 februarie 2016, 15:14
Modernizarea sistemului de cumpărare automată a biletelor pentru transportul public în comun este o realizare pentru un oraş care se doreşte a fi Capitală Culturală Europeană. Însă de la instalarea sistemului de ticketing oamenii întâmpină tot mai multe probleme cu aceste automate de bilete.
Reporter: Aţi avut probleme cu automatele de bilete?
Da! Nu merg. Încerci să introduci bani şi aparatul îi scoate afară.
Am băgat banii şi nu mi-a dat biletul. Am vorbit cu doamnele de aici (n.r. casa de bilete) şi mi-au zis că în ziua respectivă la nimeni nu a dat bilet, iar dacă suni la RATUC îţi spune că rezolvăm şi vii a doua zi şi, din nou, aceeaşi problemă. Automatul acesta întotdeauna a fost cu probleme.
Se blochează aparatul, pur şi simplu, atunci când trebuie să cadă biletul în acel recipient. Se blochează şi nu îţi poţi lua biletul, dar banii i-am recuperat.
Şi colegul nostru Dan Izvoreanu a întâmpinat probleme la un astfel de automat şi ne povesteşte experienţa lui:
Chiar duminică mi s-a întâmplat că nu a mers automatul de bilete într-o staţie de troleibuz din cartierul Mănăştur, cea de pe strada Islazului. Prima dată am încercat să văd dacă nu se poate remedia şi dacă totuşi nu funcţionează aparatul respectiv. Mi-am dat seama că nu pot să îmi cumpăr bilet nici cu bani cash şi nici cu cardul şi atunci am sunat la numărul afişat pe automatul de bilete, unde mi-a răspuns un domn foarte politicos. I-am spus ce problemă am şi a zis că va transmite mai departe sesizarea colegilor de la departamentul care se ocupă de automate, de la tehnic, probabil. Nu mi-a luat date personale sau altfel de informaţii.
Reporter: Aţi mers fără bilet? Ce aţi făcut?
Norocul meu este că aveam la mine bilete cumpărate în prealabil, pentru că am mai păţit astfel de situaţii şi atunci mi-am făcut stoc.
Confirmarea că automatele au probleme de funcţionare vine şi de la inginerul Companiei de Transport Public (CTP), Laura Lupşa:
Problemele apar sporadic, iar noi intervenim cât se poate de repede. Într-o jumătate de oră sau o oră încercăm să fim la orice reclamaţie de genul acesta. Cea mai frecventă defecţiune este la încasarea cu bancnote şi este un fenomen care apare din cauza prafului şi a banilor murdari. Practic noi de fiecare dată intervenim, deblocăm bancnota, curăţăm praful, aparatul devine funcţional o zi sau două, iar apoi la următoarea bancnotă lipicioasă, murdară, îndoită sau lipită cu scotch revine problema. Starea în care sunt aceste bancnote de 1 leu cu care se fac majoritatea plăţilor este foarte proastă, echipamentul nostru este foarte sensibil şi acesta este principalul motiv al blocajelor şi al stării de nefuncţionare a automatelor.
Informaţiile cu privire la rezolvarea situaţiilor în care nu ne putem cumpăra bilet apar şi pe site-ul Companiei de Transport Public, însă ce facem dacă este foarte târziu, nu avem bilet, casa de bilete este închisă şi avem nevoie să ne deplasăm până la destinaţie cu unul din mijloacele de transport public în comun, aflăm tot de la Laura Lupşa:
Pe fiecare automat în stânga este un număr de telefon pentru reclamaţii şi intervenţii. Acest număr este de la dispeceratul companiei de transport şi poate fi apelat la orice oră din zi şi din noapte. Dacă o persoană are o problemă la un automat şi nu îţi poate lua bilet, sună la acel număr iar dispecerul îi acordă o călătorie gratuită. Tot ce trebuie să facă este să îşi lase numele, pentru ca mai apoi persoana respectivă să poate fi identificată de controlor. Aceştia sunt instruiţi şi cunosc această procedură de lucru. Şi o jumătate de oră după acel moment, călătorul poate să circule, iar dacă întâlneşte un controlor, acesta ştie despre ce este vorba. Din păcate nu avem ce face cu cei care nu reclamă problema de la automat şi circulă fără bilet.
Totuşi, pentru ca automatele să nu se mai blocheze trebuie ca bancnotele pe care le introducem în aparat să nu fie îndoite, murdare sau uzate şi, nu în ultimul rând, avem nevoie şi de răbdare până la remedierea problemelor.
Corina Gliguța
Ascultă Radio Cluj online AICI: