Autostrada Transilvania o nouă speranță
Se reiau lucrările la tronsonul Suplacu de Barcău – Borş al Autostrăzii Transilvania.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 26 februarie 2016, 14:04
Execuţia acestui segment a fost realizată în proporţie de 52 la sută de compania Bechtel, care a abandonat şantierul după ce contractul încheiat cu statul român a fost reziliat.
Pentru finalizarea acestei porţiuni în lungime de 60 de kilometri a fost organizată o nouă licitaţie, dar lucrările nu au început deoarece partenerii concernului câştigător nu s-au înţeles la proiectare.
Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Cătălin Homor, spune că au existat mai multe întâlniri cu reprezentanţii acestor firme şi în primăvară investiţia va fi reluată. El a adăugat că segmentul Suplacu de Barcău – Borş trebuie terminat până în 2018.
Este o miniproblemă, aş spune, în cadrul asocierii, am avut nenumărate discuţii cu dânşii, aş spune că i-am îndreptat pe calea cea bună şi programul este ca undeva în jurul datei de 15 martie să înceapă lucrările. (Cătălin Homor, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale)
În această primăvară va fi atribuit şi contractul de proiectare şi execuţie pentru alţi 27 de kilometri, între Nădăşel şi Mihăiesti.
CNADNR mai aşteaptă doar un aviz din partea Consiliului Concurenţei pentru a anunţa firma câştigătoare. Aceasta va avea la dispoziţie 16 luni pentru finalizarea tronsonului.
Între Cluj şi Oradea se va putea circula pe această autostradă abia după ce va fi construit şi sectorul Mihaiești – Suplacu de Barcău, în lungime de 88 de kilometri. Lucrările la această porţiune vor începe cel mai devreme în a doua parte a anului viitor şi nu se vor termina mai devreme de 2020. Şeful CNADNR, Cătălin Homor, spune că urmează să fie scoasă la licitaţie proiectarea autostrăzii, după care mai trebuie organizată o licitaţie pentru execuţia lucrărilor.
De la Mihaieşti la Suplacu de Barcău autostrada e împărţită în cinci secţiuni, avem studiul de fezabilitate revizuit pe patru dintre ele. Licitaţiile pentru proiectare vor fi lansate în luna aprilie, pentru patru loturi. Un lot, unde avem şi tunelul de la Meseş, este în proces de revizuire a Studiului de fezabilitate pentru acest tunel. La sfârşitul anului va fi licitată şi proiectarea acestei secţiuni. (Cătălin Homor, director CNADNR)
Deocamdată singura porţiune din Autostrada Transilvania pe care se lucrează este cuprinsă între Gilău şi Nădășel. Aici investiţia se apropie de 50% şi trebuie terminată până la sfârşitul acestui an.
Mihai Miclăuş
Radio Cluj se poate asculta şi online AICI: