Buticul de la colţul blocului
Cele mai multe dintre gospodinele care locuiesc în cartiere preferă să-şi facă aprovizionarea zilnică de la micile magazine aflate la colţul străzii, la parterul sau la colţul blocului.
Articol editat de , 21 martie 2016, 06:00
Aprovizionate cu de toate, magazinele de cartier se află la îndemână şi au o clientelă fidelă.
Să vedem cum stau lucrurile în Satu Mare:
Ulei, făină, zahăr, orez, pâine, nişte carne de pui congelată, nişte legume, câteva dulciuri pentru copii sau nepoţi – că aşa-s ăştia mici, mereu aşteaptă să le aduci ceva bun – şi un flacon de bere pentru soţ – să aibă după cină, când s-o aşeza în faţa televizorului. Plătesc, le mulţumesc frumos vânzătoarelor – care mă ştiu, că doar ne vedem zilnic – şi gata.
Merg acasă şi mă apuc de gătit, mulţumită că mi-am făcut cumpărăturile la magazinul de la capătul străzii, ori la cel de la colţul blocului, fără să fiu nevoită să mă deplasez până la supermarket.
Cam aşa gândesc cele mai multe gospodine din cartierele sătmărene, sau de oriunde altundeva, când dau o fugă până jos, cum se spune, pentru a-şi face cumpărăturile uzuale.
Iar ofertă este din abundenţă, pentru că un lucru e ştiut şi verificat: oricâte supermarketuri sau mega centre comerciale ar apărea, buticul de la colţul blocului rămâne sfânt, e la doi paşi şi e aprovizionat cu de toate:
– Prefer să-mi fac cumpărăturile zilnice de la magazinele de cartier. Sunt aproape, doar ies din casă şi pot să fac cumpărături, vânzătoarele mă cunosc, marfa este proaspătă şi nu trebuie să stau la rând. (clientă)
– Doar de la aceste magazine mă aprovizionez. E mai comod, pot să vin de mai multe ori dacă uit să cumpăr ceva, şi produsele sunt mai ieftine. (clientă)
– Merg şi la supermarket, la sfârşit de săptămână, dar peste săptămână prefer aceste magazine. Au tot ce este necesar pentru bucătărie şi nu numai. (clientă)
Deşi supermarketurile amplasate în cartiere le-au creat emoţii la început, proprietarii micilor magazine şi-au revenit repede.
Doamnele Maria şi Andreea spun că mizează tocmai pe legătura formată în timp cu clienţii fideli pe care se străduiesc să nu-i dezamăgească:
– Recunosc că mi-a fost puţin teamă la început, când au apărut supermarketurile, dar apoi m-am liniştit. Noi avem o clientelă fidelă, ne cunoaştem deja unii cu alţii, ei ne fac sugestii despre ce ar mai avea nevoie. (Maria, proprietar magazin)
– Da, am avut emoţii la început. Acum nu mai am. Eu ştiu ce fel de produse preferă clienţii şi mă străduiesc ca marfa să fie mereu proaspătă. (Andreea, proprietar magazin)
După micile magazine cu de toate, într-un clasament al spaţiilor comerciale care nu vor dispărea prea repede din cartiere, se află cârciumile şi magazinele cu haine second-hand.
Stela Tudor
Radio Cluj se poate asculta și online, AICI.