Sărbătoarea Mierii, la final [GALERIE FOTO]
Din dorința administrației publice de a reânvia o mai veche tradiție locală, anul acesta la Blaj, Sărbătoarea Mierii, aflată la a IX-a ediție s-a organizat într-o zonă istorică, Piața 1848.
Articol editat de , 21 martie 2016, 11:27
Mi-am dorit să fie un prilej de întâlnire între mulți apicultori din România, care vin la acest eveniment și producătorii de utilaje, echipamente, ceară și faguri de miere și care să constituie o bază bună pentru achizițiile următoare, cu care apicultorii să-și dezvolte mica afacere în ferma apicolă, comparabilă în viitorii ani cu cele din spațiul european și nu numai. (Victor Mateș, managerul ”Apidava” Blaj, inițiatorul evenimentului)
Apicultura în opinia primarului Municipiului Blaj, Gheorghe Valentin Rotar, a devenit o activitate dinamică pentru această zonă de pe Târnave.
A existat o creștere în ultimii ani în ce privește numărul de crescători de albine, apicultori, care în zona Târnavelor sunt organizați într-o asociație profesională și profesionistă. Firma Apidava Blaj, care produce și procesează mierea, a avut o dezvoltare corectă, pas cu pas, a ajuns să devină una din cele mai mari procesatoare din țară și una dintre cele mai active firme care exportă pe piața externă. Prin intermediul Radio România Cluj, doresc să transmit ”Bun venit” la ”Sărbătoarea Mierii”, reprezentanților apicultorilor din țări precum: Bulgaria, Croația, Franța, Germania, Ungaria, Israel, Italia, Japonia, Polonia, Republica Moldova, Serbia, Ucraina și România. (Gheorghe Valentin Rotar, primarul Municipiului Blaj)
La Sărbătoarea Mierii, Blajul i-a avut ca oaspeți, în premieră, pe reprezentanții Yamada Bee Company, cea mai mare producătoare de produse apicole și cosmetice din Japonia și cea mai mare producătoare de produse apicole din lume, având o cifră de afaceri de 300 milioane euro și peste 1600 de salariați. Delegația a fost condusă de însăși președintele renumitei companii, domnul Hideo Yamada. Firma japoneză este interesată de activități de import – export a produselor apicole și în primul rând a mierii.
Noi sperăm să dezvoltăm acest segment de ”business to business”. Prezența delegației din Japonia, aici la Blaj, este o premieră pentru noi ei fiind, de fapt, partenerii noștrii, la care exportăm anual 500 de tone, din cele 1600 de tone pe care le producem anual, de peste 14 ani. În urma întâlnirii pe care am avut-o cu reprezentanții Primăriei și cu primarul, Gheorghe Valentin Rotar, se intenționează înfrățirea orașului nostru , cu localitatea japoneză unde are sediul ”Yamada Bee Company, a precizat, Victor Mateș, managerul ”Apidava” Blaj.
Manifestarea din zilele de 19 și 20 martie 2016, de la Blaj, s-a desfășurat pe trei secțiuni: târgul cu vânzare pentru produse apicole, miere și produse apiterapeutice, echipamente și utilaje agricole, produse tradiționale românești sau certificate ecologic; secțiunea de comunicări științifice și business,urmate de spectacole artistice.
Cezar Firu
Radio Cluj se poate asculta şi online AICI: