Încep lucrările la tronsonul de autostradă demolată dintre Cunţa şi Sibiu
Porţiunea de autostradă demolată dintre Cunţa şi Sibiu va fi refăcută de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale în regie proprie. Prin această decizie se evită întârzierile cauzate de organizarea unei licitaţii, al cărei rezultat poate fi contestat.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 5 aprilie 2016, 10:23
Cei 200 de metri care au fost demolaţi vor fi plătiţi din garanţia de bună execuţie pe care statul român i-a reţinut-o constructorului italian.
Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a precizat că CNADNR nu are în prezent toate utilajele necesare unei lucrări de o asemenea anvergură, dar ele pot fi închiriate de la firmele de drumuri.
Repararea zonei demolate am separat-o de restul lucrărilor pentru a putea reda traficului acea bucată cât mai curând, aşa cum am planificat noi în luna septembrie din acest an. Practic, acolo s-a mers la implementarea unor măsuri directe. Compania, cu resursele proprii, nu are chiar toate utilajele necesare. Compania are resurse mai mult pentru activitatea de întreţinere, ceea ce, ştim cu toţii, este altceva decât construcţia de tip nou, dar este, trebuie să recunoaştem, o variantă. (Dan Costescu, ministrul Transporturilor)
La rândul sau, directorul CNADNR Cătălin Homor a declarat că, în paralel, va fi efectuată şi o expertiză tehnică pentru întreg lotul de 22 de kilometri de autostradă dintre Cunţa şi Sibiu, care în prezent este închis.
În paralel cu expertiza tehnică demarată pentru întreg lotul 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu în lungime de 22 km, ne apucăm de lucru să reconstruim porțiunea excavată și să remediem toate deficiențele cunoscute la această dată. Am hotărât să refacem acest sector în regie proprie tocmai pentru a scurta timpii de execuție, astfel încât acest tronson de autostradă să fie refăcut cât mai repede. Am agrenat în Unitatea de Implementare specialiști care și-au asumat răspunderea de a finaliza acest tronson. În perioada imediat următoare aștept de la această echipă un program și un calendar al lucrărilor foarte clare și mai ales cu termene asumate. Această măsură de reziliere și finalizare a lucrărilor în regie proprie, abordată pentru prima dată de Companie, poate fi pusă în aplicare oricând pentru orice proiect care nu merge și unde constructorul dă dovadă de neseriozitate și întârzie proiectul nejustificat. (Cătălin Homor, director CNADNR)
Segmentul Cunţa – Sibiu, în lungime de 22 de kilometri, a fost deschis circulaţiei pe 14 noiembrie 2014 şi, la scurt timp după inaugurare, au apărut fisuri în carosabil. Decizia demolării a 200 de metri din această şosea a fost luată după ce experţii independenţi au ajuns la concluzia că deficienţele de execuţie nu pot fi remediate decât printr-o intervenţie majoră atât la sol cât şi la structura de rezistenţă.
Mihai Miclăuş
Radio Cluj se poate asculta şi online AICI: