Locuitorii din mai multe oraşe poloneze pot călători gratuit cu transportul public
50 de orașe poloneze au introdus sistemul de călătorii gratuit complet sau parțial cu transportul public, iar alte zece urmează să desfiinţeze biletele de călătorie – transmite Radio Polonia.
Articol editat de , 7 aprilie 2016, 15:00
Orașele Goleniów, Kościerzyna, Lubin, Polkowice, Tomaszów Mazowiecki şi Jelenia Góra au introdus sistemul de călătorii gratuite pentru toți călătorii, în timp ce oraşele Rzeszów, Radom, Gdańsk şi Kraśnik au decis să acorde această facilitate doar șomerilor. În oraşele Żory, Kielce, Legionowo şi Łaziska Górne, gratuitatea este permisă numai pentru anumite rute de transport, în timp ce în altele, cum ar fi Lublin, călătoriile gratuite cu transportul în comun sunt permise doar persoanelor cu handicap.
De asemenea, în unele oraşe, cum ar fi Kołobrzeg, cei care pot călători gratuit cu transportul public sunt tinerii de până la 22 de ani, iar la Cracovia, conform deciziei Consiliului Local, odată cu noul an de învăţământ, cei care vor putea călători gratuit cu autobuzul sau tramvaiul vor fi elevii din ciclul primar.
În plus, în pofida faptului că, pentru a aplica acest sistem de călătorii gratuite în transportul public, orașul Cracovia va trebui să suporte cheltuieli anuale de circa 640.000 de euro, deputații locali doresc ca, de anul viitor, de astfel de beneficii să se bucure şi liceenii.
Totodată, în zilele în care oraşul este afectat de smog, șoferii de mașini din Cracovia vor putea călători gratuit cu transportul public, prezentând doar permisul de conducere.
Experții consideră că desfiinţarea sistemului de bilete este, pe de o parte, o idee bună, pentru că promovează un transport public mai ieftin și mai ecologic, însă este profitabil numai pentru orașe mici. În marile oraşe, această măsură nu poate fi justificată din punct de vedere economic, pentru că, după introducerea călătoriilor gratuite, poate crește foarte mult numărul de pasageri, ceea ce duce la necesitatea de a suplimenta numărul de autovehicule ale regiei de transport.
Transportul public ar trebui să fie modern și atractiv, pentru a convinge populația să folosească mai puţin mașina personală. Atunci când transportul devine gratuit sunt necesare investiții majore în infrastructură, ceea ce nu este deloc simplu – a declarat Jakub Klimkiewicz, colaborator al portalului Transport.
RADOR
Radio Cluj se poate asculta şi online AICI: