Preferinţele românilor în turism
În societatea actuală, vizitarea altor ţări a devenit accesibilă unui număr din ce în ce mai mare de persoane, iar specialiştii în turism afirmă că şi pretenţiile românilor au crescut considerabil în ultimii ani, fiind la mare căutare turismul tematic şi solicitările pentru oferte personalizate.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 24 aprilie 2016, 06:00 / actualizat: 26 aprilie 2016, 9:48
După ce a sondat preferinţele românilor în materie de turism, Alice Udrea, specialist în turism, afirmă că, în percepţia românilor, vacanţa înseamnă mult mai mult decât rezervarea unui bilet de avion, cameră de hotel, maşină închiriată, bilete la anumite obiective turistice sau un tur ghidat.
Ea susţine că românii au devenit din ce în ce mai pretenţioşi, încât nu mai doresc să cumpere o simplă vacanţă, ci preferă experienţele unice, iar agentiile de turism şi-au repliat portofoliul de oferte către vacanţele tematice.
Turismul tematic are un rol educaţional şi cultural, dar în acelaşi timp reprezintă un mijloc inedit de petrecere a timpului liber, mulţi dintre turiştii români preferând să practice activităţi din zona lor de interes, hobby-uri şi chiar noi experienţe. Mulţi turişti aleg, în ultima perioadă, pachete de vacanţă pe yacht, tururi gastronomice de tipul food&wine, participare la diferite evenimente (show-uri, concerte, petreceri, evenimente sportive), practicarea sporturilor de care nu dispun acasă – cum ar fi canyoning, kayaking, kiteboarding, yachting, escalade, offroad etc, tururi istorice sau pe segmentul arta şi arhitectură, tururi pentru biciclişti, motociclişti etc., declară Alice Udrea.
Românii, tot mai pasionaţi de vacanţe pe yacht, de petreceri în staţiuni exotice şi de turismul food&wine
Analizele efectuate demonstrează că sunt persoane pasionate de maşini, care îşi doresc să viziteze marile fabrici auto din Europa, cum ar fi fabrica şi muzeul Ferrari din Modena-Marenello sau BMW din Munchen.
Pentru fiecare domeniu de interes sau hobby al clientului, specialiştii în turism trebuie să fie mereu la curent cu marile evenimente la nivel mondial şi să aibă deja încheiate parteneriate cu organizatorii. Poate fi chiar foarte dificil să gaseşti şi să rezervi bilete la un mare eveniment, iar ulterior să le înglobezi într-un pachet turistic, dar prin astfel de pachete de turism tematic, clientul dispune nu doar de organizarea de bază a vacanţei (bilete de avion, cazare şi masă), ci şi de activităţi pentru care acesta a ales o anumită destinaţie, şi nu în alta, într-o anumită perioadă de timp, afirmă Alice Udrea.
Printre altele, turiştii români au început să aleagă Parisul sau Budapesta, nu doar pentru obiectivele turistice clasice, dar mai ales pentru gastronomie sau vin, cu tururi şi degustaări la cele mai renumite domenii şi crame din lume, cum ar fi cele din regiunea Champagne sau Tokaj. De asemenea, foarte populare printre turiştii români au devenit vacanţele şi petrecerile pe yacht, în zone precum: Grecia, Italia, Malta, Croaţia sau destinaţii exotice precum Thailanda.
Standardele românilor în materie de turism au crescut în ultima perioadă, aceştia dorind informaţii cât mai detaliate, încă de la început, cu privire la reputaţia locaţiei de cazare, cerându-ne o listă de review-uri, informaţii despre traseu şi durata lui, despre activităţile conforme cu interesele lor declarate, sugestii de restaurante, un meniu în funcţie de preferinţe, lista cu obiective turistice de vizitat şi chiar rezervarea de bilete pentru acele obiective. S-a creat o adevărată cultură a turismului printre români şi turismul tematic este la mare căutare începând cu 2016, conchide Alice Udrea, specialist în turism şi Managing Partner al Qualis Travel.
Redacția
Radio Cluj se poate asculta şi online AICI: