Timp mai scurt şi condiţii optime în trenurile româneşti?
Transportul feroviar din România figurează printre priorităţile executivului. Sumele alocate de la buget pentru modernizarea căilor ferate au fost majorate de aproximativ 8 ori, iar până în luna octombrie va fi depus şi un proiect european de peste 700 de milioane de euro.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 10 mai 2016, 15:48
Ministrul transporturilor, Dan Costescu, spune că obiectivele care trebuie atinse până în 2020 sunt scurtarea timpilor de transport şi creşterea confortului călătorilor.
De 20 de ani calea ferată a fost subfinanţată. Din 400 de kilometri care ar fi trebuit făcuţi anual s-au primit în medie bani pentru 10 – 15 kilometri. În această situaţie, au fost aplicate restricţii de viteză pentru a nu fi periclitate viaţa călătorilor şi transportul de marfă. Şi a devenit din ce în ce mai neatractivă calea ferată cu viteze mici. Încercăm să remediem această problemă; am mărit suma pentru investiţii de la 15 milioane la 150 de milioane de lei, iar pentru reparaţii de la 20 de milioane avem 120 de milioane. De asemenea, important pentru călători e că am alocat bani pentru achiziţia de material rulant nou. Începând cu acest an vrem să cumpărăm 83 de trenuri electrice moderne şi 27 de automotoare Diesel care să circule pe liniile neelectrificate. După anul 2020 directivele europene ne obligă să deschidem piaţa şi pentru operatorii străini şi atunci, dacă ai noştri nu vor fi antrenaţi, vor fi scoşi de pe piaţă. (Dan Costescu)
După finalizarea investiţiilor, ministrul transporturilor Dan Costescu spune că duratele de călătorie între un capăt şi altul al ţării vor scădea semnificativ. El a dat exemplu Culoarului 4, cuprins între Curtici şi Constanţa, care va fi străbătut în aproximativ nouă ore.
Mihai Miclăuş
Ascultă Radio Cluj online AICI: