Happy Hour la second hand [AUDIO]
S-a schimbat anotimpul, iar odată cu el şi hainele cu care ne îmbrăcăm. Pentru a purta mereu ceva diferit şi pentru că iese mult mai bine la socoteală, foarte mulţi sătmăreni preferă îmbrăcămintea şi încălţămintea second hand. Pentru a-şi atrage clienţii, proprietarii magazinelor de profil folosesc diferite metode.
Articol editat de , 2 iunie 2016, 06:00
Vara bate la uşă, iar gospodinele au înlocuit deja în şifonierele de acasă hainele groase cu cele subţiri, adecvate anotimpului. După o privire de ansamblu, dacă inventarul garderobei de anul trecut pare prea sărac sau se consideră că ar suporta îmbunătăţiri, apare inevitabil şi nevoia de cumpărături. Însă, banii puţini fac ca tot mai multe doamne şi domnişoare, în loc să ia calea magazinelor din centrele comerciale, preferă să se îndrepte spre magazinele cu haine second hand:
Mie îmi convine să-mi cumpăr haine second hand şi chiar ador să vin în aceste magazine. (cumpărătoare)
Vin la second hand pentru că e mai ieftin şi îmi permit să cumpăr mai multe decât dintr-un magazin cu haine noi. (cumpărătoare)
Caut ceva tricouri, haine de vară în general. Vin aici pentru asta îmi permite pensia. (cumpărătoare)
Pe lângă preţurile mici, hainele second hand au trecere şi datorită calităţii – spun cumpărătoarele. Iar acesta este un argument care învinge chiar şi faptul că hainele au fost deja purtate:
Hainele din aceste magazine au calitatea şi preţurile mult mai bune decât cele noi. Nu mă deranjează că au fost purtate, pentru că în general caut haine care sunt aproape noi. (cumpărătoare)
Situat în centrul oraşului, la concurenţă cu altele din vecinătate, unul dintre zecile de magazine second hand din Satu Mare nu duce lipsă de clientelă. Vânzătoarea Ildiko Varga spune că reducerile frecvente de preţ atrag clientele, în special când, spre exemplu, o rochiţă de vară ajunge să coste cel mult 10 lei:
Noi avem de toate: îmbrăcăminte, încălţăminte, accesorii. Periodic facem reduceri de preţ, iar clienţii sunt foarte mulţi în special la schimbarea stocului şi când anunţăm reducerile de 50% (vânzătoare)
Pentru a atrage clienţii, în cele mai multe dintre magazinele second hand o dată pe săptămână este adoptată metoda fiecare produs la 1 leu. Iar o metodă mai nouă este happy hour, când vânzătoarele anunţă clienţii aflaţi în magazin că pot cumpăra orice produs la un preţ redus.
Stela Tudor
Ascultă Radio Cluj online AICI: