Separatoare de sensuri pe întreaga lungime a DN 1
Vom avea separatoare de sensuri pe întreaga lungime a DN 1, în zonele unde s-au inregistrat frecvent accidente rutiere.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 13 iunie 2016, 15:24
Compania Naționala de Autostrăzi și Drumuri Naționale a început deja montarea parapeților sau a trotuarelor înalte și dorește finalizarea operațiunii până la începutul lunii iulie.
Șeful Direcției Regionale de Drumuri, Eugen Cecan, a precizat că în județul Cluj astfel de separatoare vor fi montate în Tureni, Feleac și Păniceni.
Este un program care beneficiază de fonduri europene, făcut de Inspectoratul general al Poliţiei în colabortare cu CNADNR pe întreaga lungime a DN1, pentru punctele negre unde s-au constatat cele mai multe accidente. Separatoare se montează de la ieşirea din Bucureşti până la Borş. (Eugen Cecan, șeful Direcției Regionale de Drumuri)
Un dezavantaj al separatoarelor de sensuri îl constituie faptul că îngustează carosabilul, ceea ce le-ar putea crea probleme participanților la trafic. Totuși, conducătorii auto nu sunt deranjați de acest neajuns și în general salută inițiativa Poliției și a Companiei de Drumuri.
Eu nu văd cu ochi răi separarea sensurilor.
E o idee bună. Sunt foarte, foarte multe accidente, mai ales pe Feleac.
Nu mi se pare o idee proastă. Pe mine, personal, nu mă deranjează. Bănuiesc că se evită trecerea dintr-un sens în altul; se evită accidente în felul ăsta.
Eu aşa îs de părere, că îs bune. Să nu se bage unul în altul.
Deci îs OK. Să nu intre maşinile pe contrasens. Îs de siguranţă. Îs de acord cu ele. – au comentat iniţiativa montării separatoarelor participanţii la trafic ce tocmai au coborât Dealul Feleacului.
Și mașinile pompierilor sau ambulanței ar putea avea probleme să ajungă la intervenții, mai ales în zonele unde circulația se desfășoară pe un singur sens, care dintr-un motiv sau altul poate fi blocat sau cu circulație îngreunată. Reprezentanții ISU Cluj nu au comentat aspectul, limitându-se să precizeze ca autospecialele își vor face cumva loc pentru a trece.
Șeful Direcției de Drumuri Cluj, Eugen Cecan, a precizat, în schimb, că pe întregul traseu al DN 1 au fost special amenajate spații de trecere de pe o banda pe alta, destinate tocmai pentru situațiile de urgență.
Maşinile de intervenţie au loc, au puncte de întoarcere, de exemplu şi la intrare în Tureni şi la ieşire, la intrare şi ieşire din Păniceni, deci nu se pune problema să nu aibă pe unde trece. Montarea acestor separatoare pe drumurile naţionale a redus, de exemplu pe Feleac, cu 90 la sută numărul accidentelor. E un punct bun pentru participanţii la trafic. Iar când s-a lansat acest proiect, tuturor primăriilor li s-a cerut aviz şi toate au fost de acord. (Eugen Cecan)
Mihai Miclăuş
Radio Cluj se poate asculta online AICI: