FITS privit prin lentile
Fotografiile din spectacolele de teatru sunt singura dovadă a clipei efemere. În ele se arhivează ceva din energia și atmosfera spectacolului. Fotografii de teatru sunt, în felul lor, artiști prin ochiul cărora trece spectacolul și se întoarce la privitor îmbogățit cu amănuntul detaliului, al privirii de aproape pe care ritmul scenei o refuză adesea.
Articol editat de , 14 iunie 2016, 12:00 / actualizat: 15 iunie 2016, 9:54
Mihaela Marin fotografiază FITS de șapte ani, iar expozițiile sale revizitează an de an marile spectacole și momentele memorabile ale edițiilor la care am fost martori. Expoziția de fotografie de teatru FOCUS FITS Mihaela Marin & Sebastian Marcovici (la Sala Thalia) e o întâlnire cu amintirea ediției 2015 a festivalului și promisiunea că vom regăsi și la anul în fotografii scenele de neuitat ale acestei ediții.
Când văd spectacolul chiar prin aparatul de fotografiat, toți mă întreabă dacă înțeleg spectacolul. Da, îl înțeleg, dar pe moment merg mai mult pe trăire. Spectacolul practic pot să spun că îl înțeleg mult mai bine în momentul în care descarc fotografiile, retrăiesc spectacolul și înțeleg lucruri pe care poate că le-am sărit fiind atentă la detalii. (fotografa Mihaela Marin)
În secțiunea Expoziții a FITS fotografia ocupă un loc privilegiat. Dar nu mai puțin important e Zidul lui Dan Perjovschi, Ziarul orizontal pe care îl scrie de-a lungul celor zece zile de festival și în care comentariul grafic al actualității politice și sociale naționale și internaționale e modul artistului de a comunica cu lumea. Și anul acesta pe zidul negru al Teatrului Național Radu Stanca din Sibiu ecoul alegerilor recent încheiate nu lipsește. Alb pe negru e scris: Primărie. Tăiat peste Mărie, dedesubt scris: Astrid. Restul comentariilor tandru, ironic, acide ale lui Dan Perjovschi la adresa actualității vă invit să le descoperiți singuri, pe măsura scrierii/desenării lor, la Sibiu sau pe pagina de facebook RadioCluj.
Oana Cristea Grigorescu