SalFin pentru clienţii nemulţumiţi de firmele de asigurări
Clienţii nemulţumiţi de serviciile oferite de firmele de asigurări au la dispoziţie de marți, 19 iulie, un nou mod de rezolvare a problemelor.
Articol editat de , 19 iulie 2016, 12:18
Autoritatea de Supraveghere Financiară lansează facilitatea „SalFin”, la care pot apela cei care nu au reuşit să-şi rezolve în mod direct disputa cu firma în cauză – a explicat şeful Direcţiei pentru Protecţia Consumatorilor din cadrul ASF, Călin RANGU:
Este o entitate care soluționează disputele, litigiile dintre consumator și comercianți, adică firmele de asigurări, entitățile de pe piața de capital sau din sistemul de pensii private, dispute care în general se rezolvă în tribunal, față de sistemul de mediere în care de obicei părțile sunt aduse la masa negocierii dar au sau nu un rezultat. În acest caz dacă se alege opțiunea cu soluția impusă, soluția va trebui respectată de părți, inclusiv de către asigurator dacă vorbim de situațiile legate de asigurări. (Călin Rangu)
Călin RANGU a mai spus că legislaţia europeană prevede că disputa trebuie soluţionată în cel mult 90 de zile calendaristice, însă el speră ca noul serviciu să facă acest lucru într-un timp mult mai scurt.
Radio România Actualități
Radio Cluj se poate asculta și online, AICI.