Sponsorizarea medicilor poate deveni legală
Colegiul Medicilor din Bucureşti propune reglementarea sponsorizării medicilor de către companiile farmaceutice, prin stabilirea unor principii clare.
Articol editat de Andrei Cretoiu, 22 iulie 2016, 12:09 / actualizat: 22 iulie 2016, 14:43
Organizaţia profesională spune că în acest fel răspunde unor poziţii publice care ar incrimina nejustificat întreaga comunitate medicală.
Presa a scris în mai multe rânduri despre amploarea la care a ajuns fenomenul sponsorizărilor din domeniul sănătăţii. Doar anul trecut, peste 100 de companii producătoare şi distribuitoare de medicamente ar fi virat medicilor, farmaciştilor şi asociaţiilor profesionale din domeniul sănătăţii aproape 37 de milioane de euro.
O parte din suma a acoperit participarea cadrelor medicale la diferite congrese şi simpozioane, care contribuie la educaţia continuă a profesioniştilor din domeniu, restul ar fi fost pentru recompensarea medicilor pentru implicarea în acţiuni de promovare explicită a unor medicamente, redactarea unor articole sau susţinerea unor prezentări.
Colegiul Medicilor din Bucureşti apreciază că sponsorizările aduc beneficii evoluţiei profesionale a medicilor, dar consideră că este necesară o reglementare mai riguroasă a acestui gen de colaborare.
De exemplu, cei care prezintă lucrări ştiinţifice la congrese în străinătate să beneficieze de maximum 30 de zile asigurate din sponsorizări, iar cei care au nevoie de programe de educaţie medicală continuă să aibă dreptul anual la 2 sponsorizări fără ca acestea să provină de la aceeaşi companie.
O altă propunere este ca rezidenţii din ultimii doi ani să poată primi o sponsorizare pe an, cu acordul conducătorului de rezidenţiat.
Colegiul Medicilor mai arată că noua propunere de reglementare vizează şi înfiinţarea de centre speciale care să facă studiile clinice pentru noile medicamente în baza unei acreditări. Organizaţia profesională spune că aceste propuneri vor fi prezentate autorităţilor şi anunţă că este deschisă pentru o dezbatere publică tranşantă care să aducă şi alte soluţii la problema sponsorizărilor din domeniul medical
Radio România