Cu pisica la stilist
Frizeriile sunt întâlnite în istoria tuturor popoarelor încă din cele mai vechi timpuri.
Articol editat de , 24 iulie 2016, 06:00 / actualizat: 13 iulie 2017, 13:00
Frizeriile sau saloanele pentru animale însă au apărut mult mai târziu și pentru mulți posesori de patrupede sunt mai mult decât un moft. Au ajuns chiar o necesitate.
La intrarea în salonul pentru patrupede, animalul este întâmpinat într-o sală de așteptare care are chiar și o canapea micuță cu blăniță pe ea, un papucel în formă de pui, destul de mare pentru animăluțe mici, dar și doi tabureți.
Lista cu prețurile este lăsată la vedere pentru posesorul patrupedului, iar prețurile diferă în funcție de mărimea răsfățatului – un pachet complet, tuns, spălat, tăiat unghii, curățat urechi pentru un animal de talie mică este 90 de lei, în timp ce la polul opus posesorul unui animal de talie uriașă scoate din buzunar 230 de lei pentru același pachet. În momentul în care patrupedul ajunge pe măsuța de înfrumusețare, începe cearta.
Animalul nu stă, posesorul încearcă să îl calmeze cam fără succes, frizerul nu reușește să îi radă părul de pe lăbuțe și uite-așa pare totul tăiat dintr-o comedie. Indiferent despre ce se vorbeşte, pe fundalul aparatului de ras se aud mereu voci menite să calmeze diva de pe masă.
La final însă, cățelul sau pisica, după caz, arată ca din reviste, posesorul răsfățatului este fericit iar frizerul se pregătește să primească următorul agitat cu zâmbetul pe buze.
Mihaela Buciu spune că face asta din iubirea pentru câini și că este prima ei pasiune și prima meserie.
Fac asta de doar 3 luni, dar o fac din pasiune. Iubesc mult animalele și cred că este un mod frumos prin care pot să le arăt asta. Nu am mai lucrat nimic altceva până acum, iar când am luat decizia de a deveni frizer pentru animale am urmat un curs de 2 luni și iată-mă.
E destul de complicat uneori să tunzi un animăluț pentru că sunt speriați, dar cu calm și răbdare, mereu reușesc să îmi duc treaba la capăt. Cel mai dificil client a fost o pisică. Nu voia nicicum să stea la tuns, dar într-un final, cu ajutorul stăpânului, am reușit să o facem frumușică. (Mihaela Buciu)
Nu putem să nu remarcăm, pe final de reportaj, că deși se spune despre clienți în general că pot fi foarte dificili, clienții din sfera animalelor de companie vin în dublu exemplar – trebuie mulțumit și stăpânul și patrupedul.
Cristina Bălău
Puteți să ascultați Radio Antena Sibiului online AICI.