Beneficiile și riscurile afacerii Pokemon Go
Pokemon este o franciză japoneză controlată de The Pokemon Company, o colaborare între firmele japoneze de jocuri video Nintendo, Game Freak şi Creatures. Franciza a fost creată în 1995, sub forma unor jocuri video pentru Game Boy care erau centrate în jurul unor creaturi virtuale numite „Pokemon”.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 13 august 2016, 06:33
Pokemon Go este un joc video pentru mobile, apărut în 6 iulie 2016. Se bazează pe „augmented reality”, o tehnologie care integrează elemente virtuale în lumea reală pentru a crea interacţiune între utilizator şi aplicaţie.
Utilizatorul jocului/aplicației se foloseşte de GPS-ul din telefon pentru a localiza diferiţi pokemoni pe o hartă în lumea reală, iar când ajunge la locul cu creatura, porneşte camera foto. Pe ecran îi apar unul sau mai mulți pokemon virtuali care sunt capturați cu un un pokeball, o minge virtuală. Deținătorul de pokemoni poate să îi antreneze și își poate invita cunoscuții, proprietari de pokemoni, la duel.
Pokemon Go a devenit cea mai descărcată aplicaţie pe Google Play şi App Store. O firmă de specialitate în domeniu, SensorTowers, estimează că jocul a fost descărcat în SUA de peste 7.5 milioane de ori şi generează venituri zilnice de peste 1.6 milioane de dolari pentru compania dezvoltatoare: Niantic. Mai mult, valoarea companiei Nintendo a crescut cu peste 7.5 miliarde de dolari în doar două zile de la lansarea jocului.
Pokemon Go te obligă la mișcare
Pokemon Go presupune vizitarea, în plan fizic, a diferitelor locuri și clădiri în care sunt plasaţi întâmplător pokemonii. Unii pokemoni sunt localizați în ouă, care, pentru a se sparge, este nevoie să mergi pe jos o distanţă de câţiva kilometri.
Latura întunecată a Pokemon Go
Jocul are și un dark side. Mulţi utilizatori sunt atât de concentraţi la ce se întâmplă pe ecran în timp ce vânează animăluțele virtuale, încât uită să fie atenţi şi la realitatea în care trăiesc.
Un articol publicat de Daily Mail a prezentat cele mai frecvente probleme de sănătate cu care se înfruntă jucătorii de Pokemon: insolaţie, băşici la picioare, luxaţii, fracturi sau oase rupte. Au existat și decese în urma unor accidente de mașină din cauza neatenției șoferului care căuta pokemoni. La sfârșitul lui iulie, Poliția Română a demarat o campanie de prevenire a accidentelor cauzate de lipsa atenției din pricina Pokemon Go.
Chiar dacă psihologii au lăudat efectele benefice ale jocului pentru sănătatea mintală, sunt mulți alții care atrag atenţia asupra riscului de dependenţă. Experţii anunţă că persoanele care ajung să se joace de dimineaţă până seara, indiferent unde sau în compania cui se află, s-ar putea găsi în pragul dependenței.
Nu toţi jucătorii ajung victimele unor accidente sau infracţiuni. Unii se pot trezi cu propria casă devenită „pokegym”, adică un loc virtual în care pot fi controlate de echipe diferite şi unde există posibilitatea pentru jucători să-şi „antreneze” pokemonii capturaţi.
Boon Sheridan, un designer din Massachusetts, a aflat că locuinţa sa apare în joc ca un „pokegym” şi a observat cum, în fiecare zi, zeci de jucători se adună prin apropiere şi petrec ore întregi antrenându-şi pokemonii.
Beneficiile Pokemon Go
Spuneam ceva mai devreme că psihologii cred în beneficiile lui Pokemon Go.
Mulți părinți au descoperit că jocul ”Pokemon-Go” îi ajută pe copiii diagnosticați cu tulburări de spectru autist să interacționeze cu lumea exterioară și cu cei de vârsta lor, arată CNN.com.
Practic, Pokemon-Go introduce utilizatorii într-o realitate virtuală în care aceștia sunt recompensați pentru că se duc la Pokestop-urile aflate în zone populare din comunitățile lor și îi face să interacționeze între ei în timp ce se joacă.
Deși nu au fost realizate încă studii cu privire la efectele jocului „Pokemon Go”, medicul James McPartland, din cadrul Yale University, spune că aplicația îi atrage pe copiii cu autism și tulburare Asperger datorită setului finit de personaje, care este consistent și stabil. Copiilor cu autism le plac lucrurile care sunt așa și care se bazează pe fapte concrete, ce au la bază o listă, explică specialistul.
Când spunem Pokemon Go, spunem și mulți bani.
Deși nu este, tehnic, proprietatea Nintendo, Pokemon Go are un efect deosebit de pozitiv asupra finanţelor companiei japoneze. De la începutul lunii iulie, când s-a lansat jocul, valoarea de piaţă a companiei Nintendo a crescut de mai mult de două ori, ajungând la fantastica valoare de 42,5 miliarde de dolari. Cererea pentru acţiuni Nintendo a crescut atât de mult, încât a fost bătut recordul de acţiuni vândute într-o singură zi, valoarea fiind cea mai mare din ultima sută de ani – 4,5 miliarde de dolari.
Afacere de succes colaterală Pokemon Go
Odată cu creşterea în popularitate a jocului au apărut şi afacerile care profită de acest fenomen global.
Un cuplu din Texas a lansat un serviciu de taximetrie pentru jucătorii de Pokemon Go. Conduc jucătorii la „pokestopuri” sau locaţii unde se află pokemoni, iar aceştia se pot juca în linişte, fără să fie expuşi riscurilor.
Şi în România au apărut afaceri asemănătoare. Pe OLX, anunțurile ofereau între 10 și 4 lei pe oră pentru plimbarea ouălor de pokemoni care după un număr de kilometri parcurşi se transformă în pokemoni reali.
Alina Nechita