Lucrările la Podul Traian încep de luni
Lucrările de reconstrucţie a Podului Traian din Cluj-Napoca demarează la începutul săptămânii viitoare. Proiectul prevede ca podul să fie demolat şi apoi reconstruit de la zero.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 18 august 2016, 12:01 / actualizat: 22 august 2016, 11:08
Şantierul este programat să dureze şase luni şi impune restricţii de circulaţie şi modificarea mai multor rute de transport în comun.
Pe toată perioada lucrărilor, liniile 4, 8 şi 47B vor fi desfiinţate, iar troleibuzul 1 se va întoarce spre cartierul Mănăştur pe strada Paris.
De asemenea, troleibuzele 3 şi 5 vor avea ruta scurtată şi vor merge în Piaţă Mihai Viteazu, fără să mai ajungă până la Gară. Va fi înfiinţată, în schimb, o staţie suplimentară în faţa magazinului Central care va asigura transferul călătorilor până în Piaţa Gării.
Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, a precizat că înainte de începerea lucrărilor au fost relocate mai multe reţele de utilităţi.
Lucrările de construcţie a Podului Traian vor începe în 22 august. Execuţia podului va dura şase luni. Este posibil, în cazul în care condiţiile meteo nu sunt favorabile pe perioada de iarnă, să se prelungească cu încă două luni; deci practic în maxim opt luni vom avea podul gata. Podul Traian va avea patru benzi de circulaţie rutieră, două piste pentru biciclişti şi două trotuare pietonale. Valoarea contractului este de 6,5 milioane de lei şi banii sunt asiguraţi din bugetul Primăriei municipiului Cluj-Napoca. (viceprimarul Dan Tarcea)
Compania de Transport Public a anunţat modificările care vor fi aduse liniilor de troleibuze şi autobuze pe toată perioada lucrărilor la Podul Traian:
Troleibuze:
Linia:
1 – Din P-ta 1 Mai, traseul deviat pe str. Paris, B-dul 21 Dec. 1989, P-ta Unirii, Str. Bucium;
3 – Traseul scurtat pana in P-ta M. Viteazu cu statie pe latura sudica (Fierul);
4 – Desfiintata pe perioada lucrarilor;
5 – Traseul scurtat pana in P-ta M. Viteazu cu statie pe latura sudica (Fierul) si cu un numar marit de mijloace de transport.
Autobuze:
Linia:
8 – Desfiintata pe perioada lucrarilor;
9 – Din P-ta Garii, traseul deviat pe str. Traian, Dacia Horea, Regele Ferdinand, P-ta Unirii, Str. Bucium;
22– Din P-ta Garii, traseul deviat pe str. Traian, Dacia, Horea, Regele Ferdinand, P-ta Unirii;
23, 23L – Traseul deviat din str. Traian pe Dacia, Horea, P-ta M. Viteazu cu statie la Fierul;
26,26L – Traseul deviat in ambele sensuri din str. Dragalina pe str. Horea, P-ta Garii, Caii Ferate, Oasului, B-dul Muncii;
28, 28B – Traseul deviat din P-ta M. Viteazu Sud pe P-ta M. Viteazu Nord, Horea, Dragalina;
32B – Traseul deviat din P-ta Garii pe str. Horea, P-ta M. Viteazu Sud, P-ta A.Iancu, P-ta St. Cel Mare, Str. C-tin Brancusi;
35 – Traseul deviat din P-ta A. Iancu pe B-dul 21 Decembrie 1989, Regele Ferdinand, Horea, P-ta Garii, Horea, P-ta M. Viteazu Sud, P-ta A.Iancu, P-ta St. Cel Mare, Cart. Zorilor;
36B, 36L– Traseul deviat din str. Traian pe Dacia, Horea, P-ta M. Viteazu Sud (statie comuna cu 19, 28, 28B, 29, 37, 38 , 41, 42) Ploiesti, Constanta, Somesului, P-ta Abator;
41 – Traseul deviat din P-ta M. Viteazu Sud pe str Ploiesti, Constanta, Somesului, P-ta Abator, P-ta 1 Mai;
47B – Desfiintata pe perioada lucrarilor;
50, 50L– Traseul deviat din P-ta A. Iancu pe str. Constanta, Somesului, P-ta Abator, P-ta 1 Mai, B-dul Muncii iar la reintoarcere din str. Paris pe B-dul 21 Decembrie 1989, P-ta A. Iancu, P-ta St. Cel Mare, Cart. Zorilor;
52 – Din str. Traian, traseul deviat pe str. Dacia, Regele Ferdinand, P-ta Unirii, Str. Bucium.
Mihai Miclăuş