Fotograful între artă și comercial
Ceea ce este cel mai imteresant la această tehnică este că, datorită timpului foarte mare de expunere, nici oamenii și niciun alt obiect aflat în mișcare nu se imprimă, nu apar în imagine. Am fotografiat cu această tehnică centrele orașelor medievale din România și, practic, străzile par pustii. (Radu Constantin Ilea)
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 20 august 2016, 06:00
Totul despre acestă tehnică găsiți aici:
Fotoreportajul este și el un capitol, încheiat de curând, în cariera lui Radu Ilea.
Este vorba despre proiectul meu personal, al sufletului meu trist, oarecum, pentru că trăiesc în această țară.
România mea are foarte multe imagini adunate de prin călătorii, am surprins oameni și situații care transmit mesaje greu de digerat. Din păcate puțini sunt cei care le gustă tocmai pentru că imaginile nu surprind frumosul, ci tocmai situațiile șocante, paradoxale din această țară.
Atelier Insignum este acea parte comercială a fotografului care, la un moment dat, acceptă realitatea.
În urmă cu un an jumătate am deschis acest studio. Era nevoie de el. Se poate trăi din fotografie, în România; nu din fotografia de artă, neapărat, dar se poate.
Oricine poate face fotografie?
Oricine poate face fotografie și eu mă bucur că fenomenul fotografic ia o așa de mare amploare. Nu este vorba neapărat de calitate. Oricine are un telefon sau o tabletă poate face acum fotografie și o poate posta oriunde.
Eu zic că este de unde să se cearnă. E bine că și fiul meu are acces la fotografie. Ia telefonul și face fotografie. Practic, este și un avantaj, talentele pot fi descoperite din timp, plăcerea de a face fotografie poate fi exploatată dela cele mai fragede vârste.
Ochiul, sufletul sau creierul?
E greu să stabilesc o prioritate între acestea trei. Compoziția fotografică le include pe toate…un fel de treime..Sfânta Treime din fotografie.
Andrei Huțanu/Alina Nechita