Serviciile medicale sunt obligatorii şi când nu poate fi accesat cardul de sănătate!
Sute de sătmăreni se adresează Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate, atât în scris cât şi telefonic, nemulţumiţi că nu beneficiază de consultaţii sau nu le sunt eliberate reţete când sistemul naţional al cardului unic de sănătate înregistrează sincope.
Articol editat de , 17 septembrie 2016, 11:36
Preşedinta CJAS Satu Mare, Georgeta Pop, atrage atenţia asupra obligativităţii asigurării acestor servicii medicale şi atunci când sistemul nu este funcţional. Georgeta Pop, preşedinta CJAS Satu Mare precizează că sincopele înregistrate de sistemul informatic al cardului naţional unic de sănătate sunt determinate de contestarea licitaţiei organizată în luna mai a.c. pentru mentenanţa sistemului, şi că este de aşteptat ca astfel de sincope să apară şi în continuare. Însă, chiar în aceste condiţii, este obligatorie asigurarea serviciilor medicale, refuzarea pacienţilor fiind nejustificată.
Nu este justificat ca atunci când sistemul nu funcţionează, pacienţii să nu beneficieze de servicii medicale. După o astfel de sincopă, medicii au la dispoziţie încă trei zile lucrătoare pentru a-şi valida în format electronic serviciile. Prin urmare, medicii nu pierd acel serviciu nici dacă sistemul nu funcţionează trei zile. Totodată, la începutul fiecărei luni, medicii au obligaţia să listeze reţete of line, adică pe hârtie, care pot fi completate în caz de nevoie. Cu această reţetă pacientul se poate prezenta la farmacie unde farmaciştii au obligaţia s-o elibereze. (Georgeta Pop)
Preşedinta CJAS Satu Mare spune că, din păcate, furnizorii de servicii medicale, nu cunosc conţinutul contractelor încheiate cu Casa de Sănătate, iar cei care au de suferit sunt pacienţii.
Foarte mulţi dintre furnizorii de servicii medicale nici măcar nu citesc contractele încheiate cu CJAS! Iar când află de la noi sau de la alţi colegi că trebuie să asigure serviciile medicale şi cţnd sistemul nu funcţionează, se arată foarte surprinşi. (Georgeta Pop)
Stela Tudor