Centura metropolitană a Clujului inclusă în Master planul de transport
Construcţia centurii metropolitane a Clujului depinde de ritmul în care va fi proiectată şi apoi licitată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 27 septembrie 2016, 12:28
Şoseaua, evaluată la 126 de milioane de euro, a fost inclusă în Master planul de transport al României şi va fi finanţată din fonduri europene.
Primăria Cluj Napoca a trimis documentaţia necesară la CNADNR care se va ocupa atât de proiectare cât şi de licitaţie.
Reprezentantul municipalităţii, Ovidiu Cîmpean, a explicat că şoseaua face legătura între Autostrada Transilvania şi cartierul Mănăştur, iar apoi, prin Făget, va ajunge până la centura Vâlcele – Apahida.
Centura metropolitană cuprinde faza 1 între Autostrada Transilvania şi Cluj-Napoca, împreună cu un pod peste DN1, care va face legătura cu faza 2, care este practic centura de Sud a municipiului. Toate aceste tronsoane sunt prevăzute cu două benzi pe sens. Primăria a trimis către Ministerul transporturilor toate documentele necesare. Din acest moment, practic CNADNR trebuie să înceapă proiectarea şi noi estimăm că până în 2021 vor fi terminate lucrările la prima etapă. (Ovidiu Cîmpean)
Centura metropolitană va oferi o alternativă pentru conducătorii auto, care intră în municipiu dinspre Oradea, în condiţiile în care porţiunea din DN1 dintre Cluj-Napoca şi Floreşti este cel mai aglomerat drum din România.
Pe aici circulă zilnic în medie aproximativ 60.000 de maşini, în timp ce tronsonul Bucureşti – Otopeni, de exemplu, este tranzitat de 56.000 de maşini.
Mihai Miclăuş
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.