Cardul de sănătate-offline pentru a treia zi
Cardul de sănătate este blocat pentru a treia zi consecutiv, situație fără precedent de la darea lui în folosință iar perspectivele nu sunt deloc bune.
Articol editat de , 12 octombrie 2016, 12:13 / actualizat: 13 octombrie 2016, 12:03
Reprezentanții Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nu cunosc cauzele avariei și nici când vor fi remediate problemele.
Purtătorul de cuvânt al CJAS Cluj, Crina Grozav:
Sistemul informatic al cardului naţional de asigurări de sănătate este indisponibil în această perioadă, motivul fiind anumite probleme tehnice de comunicaţie între unele componente ale sistemului. Confirmarea semnării prin cardul de sănătate a serviciilor medicale, a prescrierii reţetelor, a eliberăriii medicamentelor se vor putea de către furnizori în modul offline. Aceste servicii vor trebui încărcate ulterior în platforma înformatică a asigurărilor de sănătate în maxim trei zile lucrătoare, calculate de la ora 0:00 a zilei următoare datei prestării serviciului, condiţii în care asiguraţii nu vor fi afectaţi sub nici o formă de această situaţie. Şi pentru farmacii se aplică aceeaşi procedură.
Pe de altă parte, preşedinta Societăţii Naţionale a Medicilor de Familie, Rodica Tănăsescu susţine că, potrivit contractului încheiat cu CNAS, serviciile oferite pacienţilor în absenţa sistemului informatic, nu numai că nu se validează, ci se impută medicului cu toate cheltuielile, respectiv reţeta, analizele şi internarea. În plus, multe farmacii refuză să elibereze reţetele în aceste condiţii.
Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Radu Țibichi, declara recent că problemele sistemului informatic vor fi rezolvate după ce se semnează contractul de mentenanță cu firma Teamnet, care a câştigat licitaţia la 1 iulie. Tergiversarea semnării contractului a dus la situaţia actuală în care CNAS nu are specialiști care să se ocupe de avariile din sistem.
Redacţia
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.