De ce eșuează trainingurile?
Reținem până la 20% din informațiile pe care le aflăm în timpul unui curs și mai puține le și aplicăm în carieră, spun psihologii.
Articol editat de cristina.rusu, 24 octombrie 2016, 09:04
Deși atât companiile mari, cât și cele mici investesc în cursuri, o întrebare constantă rămâne pentru manageri și antreprenori: În ce măsură angajații care participă la astfel de traininguri și aplică ceea ce învață?
Până la urmă este piața de traininguri eficientă sau nu? Trainingurile pot să fie un eșec, crede Lorand Soares Szasz, antreprenor și business coach, nu întotdeauna cursanţii îşi ating obiectivele.
În opinia acestuia, eficiența lor depinde de ceea ce face participantul imediat după curs.
Este important să fim atenți în timpul cursurilor la care participăm, însă nu este suficient. Studiile arată că reținem maxim 20% din ceea ce auzim. Din fericire, sunt câteva tehnici testate științific prin care putem să creștem gradul de reținere al informației, ca mai apoi să aplicăm cunoştinţele învăţate pentru creşterea afacerilor, declară Lorand Soares Szasz.
Iată 3 soluții recomandate de traineri pentru a avea rezultate mai bune în carieră și afaceri după un curs:
1. “Predă” informațiile pe care le-ai aflat. Psihologii de la Institutul Bethel din Maine au observat că putem reține până la 90% din informația unui training dacă prezentăm informațiile și conceptele cheie colegilor de muncă sau apropiaților.
2. Roagă un coleg sau un apropiat să “verifice” măsura în care aplici informațiile pe care le-ai aflat.
Lorand Soares Szasz crede că ar fi mult mai eficient dacă fiecare companie ar avea o astfel de persoană responsabilă de aplicarea noilor informații.
3. Notează pe o foaie separată, chiar în timpul cursului, ideile pe care le poți aplica imediat în cariera sau compania ta.
E important să pleci de la training cu un plan pe care să îl implementezi.
Redacția
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.