Stupid Dracula! Cum nu știm să folosim brandul DRACULA!
Cu toate că mitul lui Dracula ar trebui exploatat, avand în vedere că este cunoscut până în Asia, noi, românii se pare că nu ne prea pricepem.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 8 noiembrie 2016, 12:00
Și, ca să vă dovedesc ceea ce deja știți, am căutat pe internet după tot felul de imagini. Am găsit tărie Dracula, scrumieră cu așa-zisul vampir, ba chiar și un minion cu colți și mantie.
Dacă stau bine și mă gândesc, acesta din urmă e chiar simpatic.
Dracula este un brand atât de popular încât la OSIM au fost depuse, de-a lungul timpului, sute de cereri pentru înregistrarea unor denumiri care să cuprindă numele faimosului conte.
Printre cei cărora le-au fost aprobate solicitările se numără un mare producător de băuturi alcoolice din Romania, care luptă încă pentru mărcile sale „vampirești”.
De la producători de cârnați și până la organizatori de expoziții canine și festivaluri internaționale, mulți vor să își promoveze produsele și serviciile sub denumirea Dracula.
Începând din 1995, România a cunoscut mai multe încercări de promovare turistică în străinătate, tentative dominate de amatorism, ar zice unii.
În anul 2000, pe poziţia de ministru al Turismului a revenit Dan Matei Agathon. Agathon s-a remarcat prin proiectul Dracula Park, menit, la acea oră, să atragă în ţara noastră un milion de turişti anual.
Imaginat iniţial la Sighişoara pe platoul Breite, într-o zonă protejată, ceea ce a cauzat un scandal internaţional, planul Dracula Park a fost apoi mutat pe hârtie la Snagov.
Ne place sau nu, cel mai iubit şi căutat colţ din Grădina Carpaţilor rămâne, pentru străini, locul contelui Dracula. Postul naţional american de televiziune CBS i-a dedicat, în 2014, un material contelui vampir şi, implicit, relaţiei românilor cu Dracula chiar în perioada de Halloween. Reporterul CBS afirma atunci că mitul lui Dracula atrage anual, în România, 200.000 de turişti străini dornici să-l viziteze pe contele vampir la el acasă.
Odată veniți în țara noastră și ajunși la castel, turiștii pot pleca acasă cu suveniruri. Din păcate, nici la asta nu ne pricepem.
Alina Nechita