Google și Facebook, se unesc împotriva știrilor false
Facebook şi Google se unesc pentru a evita difuzarea de informaţii false
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 18 noiembrie 2016, 10:00
Internetul găzduieşte o mare parte din cunoaşterea umană, dar în multe ocazii, a ajutat şi la difuzarea de informaţii eronate. Cu scopul de a restricţiona anunţurile de ştiri false, cei doi giganţi ai internetului, Alphabet (Google) şi Facebook, au decis să oprească acest tip de postări prin intermediul exploatării uneltelor proprii.
Pe de o parte, Google a anunţat că lucrează la o schimbare a politicilor sale pentru a evita folosirea instrumentului propriu de publicitate, AdSense, în aceste scopuri, în timp ce Facebook, la rândul său, a decis actualizarea clauzelor publicitare pentru a specifica faptul că este interzisă promovarea de conţinut fals sau care tinde să-i înşele pe utilizatori.
Aceste schimbări sunt consecinţa criticilor sosite la adresa principalelor reţele de socializare şi servicii de internet, precum Google, Facebook şi Twitter, ca urmare a rolului jucat în cadrul recentelor alegeri prezindenţiale din SUA, în timpul cărora au permis difuzarea de informaţii false şi tendenţioase şi care – conform anumitor experţi – ar fi putut influenţa electoratul în alegerea candidatului republican Donald Trump care după alegerea sa, a polarizat societatea americană.
RADOR
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.