Ultimii la matematică şi penultimii la ştiinţe…
Un studiu internaţional plasează în coada clasamentului european performanţele elevilor francezi din clasa a IV-a (CM1), un rezultat inacceptabil potrivit ministrului Educaţiei, care vorbeşte despre o generaţie sacrificată din cauza alegerilor politice a guvernului Fillon.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 6 decembrie 2016, 10:00
Elevii din CM1 au primit un scor de 488 de puncte la matematică şi 487 la ştiinţe, ambele sub media internaţională (500) şi media europeană (527 la matematică, 525 la ştiinţe), potrivit unui studiu TIMSS publicat de Asociaţia Internaţională pentru Evaluarea Reuşitei Educative (IAE), un organism ştiinţific cu sediul în Statele Unite. Ancheta a fost realizată în primăvara anului 2015 pe un eşantion de zeci de mii de copii din clasa a IV-a (CM1 în Franţa), din care 5.000 erau francezi.
Profesorii din şcolile franceze afirmă totuşi că 193 de ore pe an sunt consacrate matematicii, adică peste volumul prescris de programa şcolară din 2008 (180 de ore) şi peste media din alte ţări europene (158), potrivit studiului realizat de IAE. În schimb, ei nu consacră decât 56 de ore ştiinţelor (contra celor 78 de ore recomandate în programa din 2008 şi celor 67 de ore, în medie, în Europa).
Această anchetă s-a efectuat în 49 de ţări şi provincii. În fruntea clasamentului la matematică se află cinci ţări din Asia de Est: Singapore, Hong Kong, Coreea de Sud, Taiwan, Japonia. Prima ţară europeană este Irlanda de Nord, care se află pe locul 6. Dar, în UE, Franţa este foarte jos în clasament, chiar după Slovacia. Irlanda de Nord, Irlanda şi Marea Britanie sunt pe podium. Şi la ştiinţe, cele cinci ţări asiatice citate mai sus se află în fruntea clasamentului, urmate de Rusia. Finlanda, prima ţară din UE, este pe locul 7. În topul UE, Franţa ocupă penultima poziţie, înaintea Ciprului.
RADOR
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.