Obligaţii pentru agenţiile de turism, din 2018
Din 2018, agenţiile de turism vor trebui să asigure banii clienţilor pentru pachetele turistice achiziţionate, dacă vor să rămână pe piaţă.
Articol editat de Camelia Velțan, 13 decembrie 2016, 16:22
Este o directivă europeană obligatorie, spune preşedintele Comisiei pentru Legislație a Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, Dumitru Luca:
La ora actuală avem doar clasica poliță de asigurare, care, pe de o parte, nu mai răspunde cerințelor pieței, având niște limite demult depășite. În afara poliței de asigurare vom avea în vedere garanția bancară, cash-ul colateral – acolo unde se dorește, se optează pentru asta și cu caracter de noutate este fondul de garantare în turism. Creat din banii agențiilor care doresc să participe la acest instrument, proporțional cu volumul de vânzări garantat al fiecăruia, care să fie gestionat de o entitate nou-creată și din care vor fi plătite despăgubirile către clienți în limita maximă de despăgubire pe care o avem în vedere. Aceasta crește de la 50. 000 de dolari cât este în prezent, până la 550.000 de euro pe agenție. (Dumitru Luca)
Dan Horea
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.