DigitALL: Aplicația Fastorder ia locul ospătarilor
O aplicaţie pentru telefonul mobil, numită Fastorder, care permite transmiterea unei comenzi din meniul unui restaurant de la client direct la bar, fără a mai fi nevoie de chelner, a fost dezvoltată de o echipă de IT-işti din Cluj.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 16 ianuarie 2017, 10:02
Aplicaţia Fastorder este folosită deja de două restaurante din New York. Și-a dovedit utilitatea mai ales în perioadele aglomerate ale zilei.
Dezvoltarea aplicaţiei a pornit, cum era e așteptat, de la o nevoie. Un patron de cafenea din Alba Iulia îşi dorea o soluţie pentru orele foarte aglomerate ale zilei, când chelnerii nu făceau faţă comenzilor.
Având şi cunoştinţe de IT, acesta a dezvoltat aplicaţia Fastorder, pentru care a folosit la început banii săi, iar apoi a găsit un investitor care a oferit 125.000 de euro pentru continuarea proiectului.
Aplicația funcționează în felul următor: un client intră într-un local care are implementată aplicaţia, o descarcă pe telefon, scanează codul QR şi se recunoaşte masa la care se află.
Clientul poate naviga prin meniu și poate face comanda direct la bar, prin selectarea produselor. Prin aplicația Fastorder se poate chema un ospătar, se poate cere debarasarea mesei și se poate vedea valoarea notei de plată.
O altă etapă a dezvoltării acestei aplicații presupune plata cu cardul direct de pe telefonul mobil, a declarat de curând directorul executiv al Fastorder, Lucian Cramba.
Aplicaţia are şi o serie de funcţii extrem de utile, cum ar fi posibilitatea de a împărţi nota de plată în cazul în care există mai mulţi consumatori la o masă care vor să plătească separat.
De asemenea, comanda este automat tradusă în limba engleză, pentru a putea veni în ajutorul turiştilor străini. Nu în ultimul rând, aplicaţia ar putea fi modificată pentru a include şi bacşişul care poate fi lăsat chelnerului.
Un astfel de serviciu nu doar schimbă modul de interacţiune al clientului cu restaurantul, ci îl și ajută pe ospătar ușurându-i munca. Stocând informație, aplicaţia oferă informaţii și despre preferinţele şi tendinţele de consum ale clienţilor.
Deocamdată, aplicaţia Fastorder poate fi accesată în 80 de localuri din oraşe mari ale ţării: Cluj-Napoca, Bucureşti, Ploieşti, Braşov, Timişoara, Alba Iulia și Craiova. Dezvoltatorul său susţine că Fastorder ar putea fi folosită şi pentru room-service sau pentru terase, mai ales în zonele aglomerate sau pe litoral.
Alina Nechita/SURSA: Agerpres
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.