De ce în România se importă produse de calitate proastă?
Calitatea produselor aduse în România este dictată de piaţă şi de preţul acceptat de consumator – spune preşedintele Romalimenta, Sorin Minea.
Articol editat de Andreea Leonid, 26 februarie 2017, 16:23 / actualizat: 27 februarie 2017, 8:57
Afirmaţia a fost făcută dimineaţă, la Radio România Actualităţi, în contextul scandalului declanşat de Cehia, Ungaria, Polonia şi Slovacia, care reclamă că producătorii de alimente includ în mărfurile destinate statelor din Europa Centrală şi de Est ingrediente mai ieftine decât cele folosite în Occident.
Sorin Minea: Piaţa este cea care dictează preţul şi calitatea produsului. Calitatea este un lucru subiectiv. În cazul în care o reţea de magazine cere un produs care să se încadreze în anumiţi parametri şi anumit preţ, producătorul pe ăla-l face. Pornindu-se de la premiza că ţările din Est sunt mai sărace, cei care se ocupă cu vânzarea în ţările din Est dau produse mai ieftine. „Mai ieftin” se traduce că este mai slab calitativ. Marea parte a celor care cumpără produse pentru a le desface în România, de exemplu, nu sunt străini, sunt români. Ei se ocupă cu distribuţia. Reţelele de superkarket sunt cu managament românesc. Se încadrează în nişte preţuri. Tot românul aleargă după cel mai mic preţ. Ei, aici vine paradoxul: dacă aleargă după cel mai mic preţ, el îşi închipuie că cumpără cea mai mare, cea mai bună calitate? Deci, consumatorul este cel care dictează. Dacă consumatorul n-ar mai cumpără mai ieftine, n-ar mai exista produse mai proaste. Atâta timp, cât producătorul scrie pe etichetă ingredientele şi ce pune în produs, nu înţeleg de ce este acuzat; la fel răspunde unei cerinţe de piaţă.
Sâmbătă, 25 februarie, ministerul agriculturii anunţa că va forma un grup de lucru care va analiza dacă există dublul standard în ceea ce priveşte calitatea produselor alimentare.
RADOR
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.