Cluj: Copiii sunt meditați, legal, la centru, în funcție de stilul de învățare
Franciza națională a centrului care oferă meditații elevilor, indiferent de vârstă și nivel de cunoștințe, a fost creată în urmă cu 4 ani, în Capitală. De atunci, programul s-a dezvoltat și s-au mai deschis centre în Cluj și în Pitești.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 18 aprilie 2017, 10:53 / actualizat: 19 aprilie 2017, 12:43
La Cluj-Napoca, centrul funcționează din luna martie 2015. Orice elev care dorește să beneficieze de programul de pregătire sau perfecționare este, în primă etapă, testat gratuit. Apoi, în funcție de nivelul de cunoștințe, urmează să fie repartizat într-o grupă de pregătire la materia sau materiile pentru care a optat.
Nu este vorba despre predarea unei materii, ci de identificarea lacunelor și explicarea informațiilor primite la clasă, am aflat de la directorul centrului VictoriaEdu, din Cluj Napoca, Mihaela Ciupei.
Lucrăm cu copii începând de la clasa a IV-a, la diferite materii. Este important ceea ce-și doresc copiii să învețe în plus față de ceea ce li se predă la școală, dar și ce anume doresc să înțeleagă mai bine. Cei care vin la noi, la centrul de meditații, pun întrebările, iar noi suntem pregătiți să răspundem pe înțelesul lor și personalizat în funcție de stilul lor de memorare. Îi ajutăm să-și descopere singuri lacunele.
Conceptul acestui centru, înainte de a fi lansat, în România, în urmă cu 4 ani, a fost studiat îndelung. Se bazează pe modelul evaluare, personalizare, instruire și apoi validare. Punem mare accent și lucrăm pe motivația fiecărui copil care alege un nivel de performanță pe care dorește să-l atingă.
În cadrul evaluării gratuite, sunt testate nu doar cunoștințele, ci și stilul de înțelegere și personalitatea.
Stilul de învățare la acest centru este personalizat în funcție de modul optim de asimilare al fiecărui copil: auditiv, vizual sau kinestezic. De asemenea, există posibilitatea de personalizare și pentru copiii cu dificultăți sau tulburări de învățare.
Grupele de învățare de la centrul de meditații sunt de trei tipuri. În funcție de evoluția fiecărui copil, acesta poate migra dintr-o grupă într-alta a mai explicat Mihaiela Ciupei.
Sunt trei tipuri de grupe, cele ale copiilor mai slăbuți ca nivel de cunoștințe, cele ale copiilor buni și cele în care se lucrează cu olimpicii. Fiecare copil este pus în grupă, după o perioadă în care se lucrează individual cu el, iar apoi este repartizat în funcție de nivelul lui și al celorlalți copii. Vorbim despre un grup de maximum 4 copii pentru că la patru copii sigur se îmbină toate stilurile de învățare.
În prezent, la centrul de meditații de la Cluj sunt disponibile 13 cadre didactice pentru materiile : română, matematică, istorie, biologie, chimie și limbi străine.
Alina Nechita