Transilvania Rally 2017-Despre probe
PS 1 Tarnița
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 27 aprilie 2017, 11:01 / actualizat: 9 mai 2017, 9:16
Probabil eu sunt cel mai fericit ca proba Tarnița revine în raliul Transilvania Rally după doi ani de zile, fiind proba mea favorita de asfalt!
Aceasta proba poate fi împărțită în doua părți. Prima porțiune de proba este pe plat, si este una tehnică, denivelată și foarte alunecoasă datorită suprafeței de beton.
După ce se ajunge la uzina electrică de la Marișel, caracteristicile probei se schimbă total. De aici, începe o secțiune de urcare foarte, foarte rapidă și murdară, care necesită o mare încredere atât în copilot, cât și în mașină.
Este o probă foarte înșelătoare pentru echipaj dar o probă care poate bucura toți spectatorii și poate oferi multe locuri de vizionat. (Sergiu Sebastian Itu, copilot)
PS 2/6 Beliș
Beliș e proba pe care o aștept cel mai mult în acest an, pentru că este o specială foarte tehnică și îngustă, cu multe viraje care vin rapid unul dupa celălalt. Capacitatea de concentrare de la un capăt la celălalt este extrem de importantă aici, atât pentru pilot cât și pentru copilot, deoarece dacă găsești un ritm cursiv, aproape de limită, cu toate virajele notate perfect la recunoașteri, cred că poți face diferența în cele două treceri pe care le ai pe această probă. Pentru fani, eu zic că este genul de specială care trebuie văzută măcar o dată, înainte de a te îndrăgosti de ea. Sunt câteva zone de viteză, în câmp deschis, care se termină cu frânări violente, pregătind viraje mai strânse sau înlănțuiri de viraje în pădure, de viteză medie spre mare care sunt foarte spectaculoase. În plus, aceasta zonă este absolut fermecătoare, cu peisaje frumoase care, în combinație cu spectacolul sportiv de pe probă, pot fi ingredientele unei zile superbe în natură. (Norbert Maior, pilot)
PS 3 Râșca este proba specială cu lungimea de 21,74 km și traseul său este compus din PS Mânâstireni și PS Dângău împreună cu porțiunea de drum dintre ele.
PS 4/9/10 Florești
Premieră tehnică absolută pentru România”
Proba specială de la Florești este o premieră pe asfalt și, mai ales, e o premieră tehnică absolută pentru România: inelul “circuit” se va parcurge de două ori, cu până la cinci mașini pe probă în același moment. Este o specială spectaculoasă foarte aproape de Cluj-Napoca – proba sa termină la sfârșitul străzii Donath – și doar la câteva minute de parcul de service și centrul raliului, Cluj Arena.
Drumul este îngust, cu multe viraje pe vârf de pantă, rapid și tehnic. Exact ce trebuie pentru o specială în care amfiteatrul natural în care circuitul se desfășoară să permită spectatorilor să o vadă în întregime, lucru extrem de rar în orice raliu. Un spectacol adevărat.
Piloții vor trebui să arate tupeu pe porțiuni rapide și mascate. Show-ul va a fi unul pe cinste și, repet, unic în România. (Marco Tempestini, pilot)
PS 8/13 Dângău
Pentru mine Dângăul este una dintre cele mai frumoase probe de asfalt pe care am mers!
Este o probă relativ îngustă, de viteză medie ridicată la limita regulamentului (130 km/h). Ca pilot nu ai decâ în puține clipe momente de respiro și este o probă în care pe mai mulți kilometri peisajul este la fel, ceea ce sporește dificulatea ei. Este o probă în care dictarea exactă, precisă este mai mult decât în altă parte extrem de importantă! Este o probă în care nu poți să mergi „la vedere” sau din amintiri, este o probă de echipaj, o probă în care contează mai puțin motorul și mai mult ținuta de drum și felul in care folosești frânele mașinii.
Din punct de vedere al copilotului este genul de proba în care nu ai timp sa respiri, nu ai timp sa vezi afară (să-ți iei repere) și din cauza vitezelor mari nu ai timp să greșești pentru că nu mai ai cum să-ți repari greșeala.
În câteva cuvinte: o probă complexa! Este și motivul pentrru care a fost aleasă ca „Power Stage-ul” de la „BT Transilvania Rally powered by Ford”. (Bogdan Marișca, pilot)
PS 5/11 Valea Fericirii
Valea Fericirii este o probă de tip carusel, îngustă, cu asfalt de bună calitate, unde virajele se succed rapid, orice ezitare fiind penalizată considerabil de cronometru. Chiar dacă este o probă scurtă, configurația acesteia poate aduce diferențe consistente între concurenți. Stilul de pilotaj trebuie să fie unul foarte exact, eficient, iar copilotul trebuie să mențină un ritm alert, deoarece diminuările intensității nu se mai pot recupera. Traseul este unul solicitant pentru echipaj și mașină, proba fiind rapidă, cu viraje scurte și strâns legate, ceea ce duce la un ritm ridicat chiar și pe porțiunile aparent lente. Spațiul pentru spectatori nu este unul generos, dar sunt suficiente secvențe unde se poate vedea “mâna pilotului”. (Carmen Poenaru, copilot)
PS 7/12 Mănăstireni
Parte din celebrul pentru fani „Dângău”, varianta scurtă, proba Mănăstireni este o combinație foarte interesantă de porțiuni late, înguste, denivelate sau foarte bune.
Prima parte combină viraje de viteză cu viraje tehnice pe o suprafață denivelată și destul de lată, aici piloții vor trebui să facă un compromis, restul probelor fiind mult mai puțin denivelate, suspensia mașinii este mai fermă și mașina nu este cea mai prietenoasă în această zonă. Cu siguranță spectatorii au ce vedea aici. După intersecția din satul Râșca proba devine mai îngustă, asfaltul mai bun și virajele de viteză medie spre mare revin în prim plan, aici chiar și mașinile mici sunt foarte interesante de vazut. (Vlad Cosma, pilot)
PS14 – SS Cluj Arena
Superspeciala din Cluj va fi proba finală a BT Transilvania Rally powered by Ford. În mod normal, piloții au cam închis luptele pentru poziții în clasament și își doresc să facă spectacol ca să le mulțumească fanilor care i-au urmărit. Rar se mai întâmplă să fie și ultima șansă de a câștiga o poziție în clasament după multe viraje parcurse pe probe. Dar, s-ar putea să trebuiască să meargă ca și cum nu ar exista o a doua zi. Are o lungime de 2,6 km și este un punct de atracție pentru spectatori, este prima oară cand se va desfășura în zona Cluj Arena – Sala polivalentă. Interesații vor putea urmări mașinile parcurgând mai multe porțiuni ale probei din la același loc. Proba fiind în zona centrală a orașului este ușor de acesat dar în același timp este și dinamică. Fiecare pilot va parcurge o parte din traseu de două ori și alta doar o dată. Are niște secțiuni foarte tehnice care necesită mult control asupra mașinii. (Simone Tempestini, pilot)
Hărţile probelor le găsiţi AICI