Ascultă Radio România Cluj Live

Cu bicicleta prin oraș: pornești de nicăieri și ajungi niciunde…!

Bicicleta ar putea fi o soluţie pentru traficul aglomerat din Cluj Napoca.

piste de biciclete
Foto: Cu bicicleta prin oraș: pornești de nicăieri și ajungi niciunde...!

Articol editat de Bianca Câmpeanu, 13 mai 2017, 06:00 / actualizat: 6 februarie 2018, 14:00

În orele de vârf oraşul se aglomerează, aşa că pistele dedicate transportului pe două roţi ar fi o mană cerească să ajungi dintr-un capăt în altul al oraşului. Şingura problemă e însă că foarte multe piste de pe arterele centrale pornesc de nicăieri şi ajung tot nicăieri şi în loc să ajute, de multe ori îi încurcă pe biciclişti.

Aproape că nu există cartier în Cluj Napoca să nu aibă piste de biciclete. Singura problemă este că unele pornesc brusc şi se termină brusc iar biciliştii sunt nevoiţi să jaloneze printre maşini sau printre pietoni. Cele mai frecvente cazuri sunt chiar în zona centrală din oraş. Cum se descurcă clujenii acolo unde se termină pistele?

– Ciudat, te orientezi cum poţi, nu prea poţi, se întrerup, sunt oameni şi ai posibilitatea să îi calci. şi e periculos oarecum…

– Păi merg pe trotuar. asta este!

– Da, uneori ies în stradă ceea ce nu e tocmai ok şi ar mai fi câteva zone în care ar putea pune piste. dar în general trendul e ok. 

Cei care se lovesc de aceste probleme şi iubesc mersul pe două roţi, spun că majoritatea pistelor din Cluj-Napoca nu au fost gândite logic. Radu Mititean, director executiv Clubul de Cicloturism Cluj-Napoca:

Din păcate, aşa cum sunt făcute şi amplasate cele mai multe nu doar că sunt inconfortabile şi pun în pericol cicliştii şi de multe ori se întoarce împotriva lor pentru că legea te obligă să le foloseşti chiar dacă sunt prost făcute. (Radu Mititean)

Cei de la Clubul de Cicloturism vin şi cu câteva idei. Spun că ar trebui mai multe piste de biciclete în zona centrală unde circulă foarte multă lume cu bicicleta şi nu este nevoie de atâtea piste pe străzile lăturalnice. Radu Mititeanu:

Pistele pentru biciclete sunt necesare acolo unde sunt artere intens circulate, pe străzile mici nu e nevoie de segregare, important e să le facă utile, să le facă pentru un scop nu pentru o statistică. 

Între timp, s-a finalizat proiectul de extindere de piste de biciclete pe străzile Horea, Avram Iancu şi se lucrează la îmbunătăţirea pistelor existente. Deja există o medie de 2.000 de utilizatori zilnic a serviciului de Bike Sharing.

Autorităţile recunosc problema şi spun că în următoarele luni vor reglementa situaţia. Ovidiu Câmpean, director de dezvoltare locală la Primăria Cluj-Napoca:

Sigur, situaţia nu este nici pe departe cea pe care ne-o dorim, bicicliştii îşi doresc astfel de piste. Avem în vedere dezvoltarea de piste dedicate, în momentul de faţă sunt peste 12 kilometri de piste de biciclete dedicate dar şi trasee recomandate pistelor de biciclete. (Ovidiu Câmpean)

Pe viitor autorităţile vor reabilita malurile Someşului şi unele artere din zona centrală astfel ca pistele de biciclete care se termină brusc să aibă continuitate și ca pistele existente să fie conectate între ele.

 

Tiberiu Szasz

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.

 

Cărți citite, cărți povestite
Reportaje vineri, 31 ianuarie 2025, 13:25

Cărți citite, cărți povestite

Cărțile au nevoie de un spațiu în care să povestești despre ele după ce le-ai citit, spune Bogdana Todoruțiu, o tânără absolventă de...

Cărți citite, cărți povestite
Park & ride-ul de lângă aeroport a fost dat în folosință | FOTO
Reportaje miercuri, 29 ianuarie 2025, 17:28

Park & ride-ul de lângă aeroport a fost dat în folosință | FOTO

Park and ride-ul de la Aeroportul Internaţional “Avram Iancu” din Cluj care deserveşte, în principal zona metropolitană, înspre Apahida şi...

Park & ride-ul de lângă aeroport a fost dat în folosință | FOTO
Finanțele în vremea lui Cuza
Reportaje vineri, 24 ianuarie 2025, 00:00

Finanțele în vremea lui Cuza

Unul dintre elementele definitorii ale epocii moderne în spațiul european este reprezentat de prezența băncilor și a sistemului de credit....

Finanțele în vremea lui Cuza
Inedit! O tânără de 15 ani duce mai departe munca lui Stan Ioan Pătraș, creatorul Cimitirului Vesel din Săpânța
Reportaje joi, 23 ianuarie 2025, 13:44

Inedit! O tânără de 15 ani duce mai departe munca lui Stan Ioan Pătraș, creatorul Cimitirului Vesel din Săpânța

O tânără de 15 ani continuă să ducă mai departe bogata zestre artistică a celui care a fost creatorul celebrului Cimitir Vesel din Săpânța,...

Inedit! O tânără de 15 ani duce mai departe munca lui Stan Ioan Pătraș, creatorul Cimitirului Vesel din Săpânța
Reportaje luni, 20 ianuarie 2025, 16:35

Să râdem în cea mai tristă zi a anului!

Ziua de 20 ianuarie este numită Blue Monday sau Lunea cea tristă. Este un nume dat zilei de luni din a treia săptămână a lui ianuarie,...

Să râdem în cea mai tristă zi a anului!
Reportaje luni, 20 ianuarie 2025, 13:59

„Habitatul lor sau al meu?” Când castorii devin vecini problemă | FOTO

Cică să nu deranjăm habitatul lor natural; păi şi cu habitatul meu cum rămâne?, se întreabă un clujean căruia castorii i-au distrus deja...

„Habitatul lor sau al meu?” Când castorii devin vecini problemă | FOTO
Reportaje sâmbătă, 18 ianuarie 2025, 00:00

MINA Cluj: locul unde arta și tehnologia se îmbină perfect

Cu o suprafață de peste 4.000 de metri pătrați, indoor și outdoor, cel mai mare centru de artă imersivă din Europa, MINA oferă vizitatorilor...

MINA Cluj: locul unde arta și tehnologia se îmbină perfect
Reportaje vineri, 17 ianuarie 2025, 10:58

Avem un castel, ce facem cu el?

Avem un castel proaspăt restaurat, ce facem cu el? Răspunsuri la această întrebare vom afla la Casa Tranzit, str. Barițiu, nr. 16, din Cluj...

Avem un castel, ce facem cu el?