Tren sau ”autobuz inteligent”?
Primul tren din lume fără şofer, numit ART, va circula de anul viitor în China.
Articol editat de cristina.rusu, 16 iunie 2017, 06:00
Trenul are un aspect futurist şi culoarea verde sugerează că este ecologic, alimentat cu energie electrică. Aceasta este o iniţiativă menită să ajute oraşele mici şi mijlocii să aibă un transport eficient, curat şi ecologic, la costuri mici.
ART (Rail Autonous Rapid Transit – tranzit feroviar rapid autonom, care combină autobuzul, tramvaiul şi trenul) nu are nevoie de şine, funcţionează pe o baterie electrică şi are o autonomie de 40 de minute pe o singură încărcare completă.
Producătorul său, compania chineză de transport feroviar CRRC, îl numeşte „autobuz inteligent”.
Trenul are o lungime de 30 de metri şi se deplasează cu o viteză maximă de 70 km/oră. Poate transporta 300 de pasageri în cele trei vagoane ale sale, dar prin adăugarea unui număr suplimentar de vagoane, numărul călătorilor poate ajunge la 500.
Autovehicul electric se deplasează de-a lungul drumurilor asfaltate obişnuite, folosind pneuri de cauciuc în loc de roţi de oţel.
Trenul este echipat cu senzori care pot citi dimensiunile drumurilor, planificându-şi propriul traseu şi fiind ghidat de liniile albe desenate pe şosea.
Senzorii aflaţi de-a lungul traseului (combinaţi cu cei ai autovehiculului) îl ajută să urmeze „şine virtuale” şi să se adapteze în timp real împrejurimilor şi situaţiilor neprevăzute.
Este destinat comunităţilor care nu îşi pot permite proiecte de metrou sau tramvaie extrem de costisitoare. Potrivit Agenţiei oficiale de ştiri a Chinei, Xinhua, pentru un kilometru de metrou sunt necesari între 58 şi 102 milioane de dolari, comparativ cu 2,2 milioane de dolari pentru un tren ART, cu lungime standard.
O linie ART de 6,5 km va fi construită în centrul oraşului Zhuzhou şi autobuzul inteligent ar urma să funcţioneze din anul 2018.
RADOR
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.