Știri contra cost pe Facebook?
Din octombrie, Facebook va începe să testeze accesul plătit la știri.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 23 iulie 2017, 18:00
Anunţul a fost făcut de Campbell Brown, resonsabilul relațiilor cu media din Menlo Park, la Summit-ul Digital Publishing Inovare de la New York:
Unul dintre lucrurile pe care ni l-au cerut editorii de ziare digitale a fost activarea unui paywall pe Facebook. Ceea ce am început deja să facem. Foarte probabil, noutatea se va baza pe Instant Articles, adică vizualizarea rapidă a conținutului în mișcare în cadrul rețelei sociale, introdusă în luna mai a anului 2015. După ce a citit zece articole, utilizatorul poate decide dacă să se aboneze sau nu la revista care s-a alăturat inițiativei, a explicat Brown, vorbind despre unul dintre modelele aplicabile.
Practic, pe platforma de culoare albastră urmărită de două miliarde de peroane, va fi replicat ceea ce unele ziare – inclusiv „Il Corriere“ – au postat deja pe site-urile lor. Întrebarea este, ce și cât, vor cere cei din Menlo Park editorilor pentru a colecta abonamentele? Ce comision vor percepe? Nu are niciun rost însă să ne întrebăm ce anume a inspirat noutatea: caracterul practic al articolelor de format Instant este de necontestat și este fără îndoială util cauzei editorilor, din ce în ce mai axaţi pe accesul la smartphone-uri. Numai că Facebook nu a reuşit să ofere garanții în ceea ce privește profitul, motiv pentru care multe ziare, printre care New York Times și Forbes, au făcut un pas înapoi. Cotidianul din New York şi-a motivat decizia prin dorința de a păstra abonamentele cu link-urile tradiționale.
Aceeași problemă (generată de bani) s-a pus în cazul video-urilor, live sau nu: Facebook vrea să devină noua televiziune și se deplasează pe două fronturi: achiziționarea de drepturi și vânzarea de reclame în mijlocul videou-rilor difuzate.
RADOR
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.