Transportul metropolitan – o problemă fără rezolvare?
Comunele Aiton, Gilău, Sânpaul şi Gârbău au solicitat de mai mult timp să intre în Asociaţia Metropolitană de Transport, dar până acum nu au primit un răspuns favorabil.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 20 august 2017, 06:00
Miza o reprezintă transportul oamenilor spre Cluj-Napoca prin intermediul CTP, aşa cum se întâmplă în cazul localităţilor aflate în imediata vecinătate a Clujului.
Comuna Aiton se află în cea mai delicată situaţie, deoarece la sfârşitul acestei luni nu va mai exista firma de transport care să asigure acest serviciu.
Primarul Nicolae Făgădar este deranjat de faptul că Aitonul a fost bun doar când s-a înfiinţat zona metropolitană, pentru a fi asigurate suprafaţa şi numărul de locuitori necesare.
Comuna noastră face parte din Zona metropolitană Cluj încă de la înfiinţare şi încă nu am beneficiat de nicio facilitate. Am solicitat Zonei metropolitane de transport public local să fim primiţi şi noi, ca să se poată prelungi reţeaua de transport din satul Gheorgheni cu încă cinci kilometri până în Aiton.
Am primit de la toţi membrii hotărâri de consiliu că sunt de acord, mai puţin de la municipiul Cluj-Napoca, nu ştiu din ce motiv ei nu vor.
Din 29 august operatorul care asigură în prezent serviciul nu va mai face ruta. Eu am 50 de navetişti cu abonament, clienţi garantaţi. Ba mai mult, îmi pun problema din 15 septembrie, de când începe şcoală, ce fac cu cei 7 – 8 elevi care făceau naveta şi ei la Cluj. (Nicolae Făgădar)
În situaţia Aitonului se află şi comuna Gârbău, care mai are totuşi un răgaz, deoarece contractul cu firma de transport expiră abia anul viitor.
Primarul Gheorghe Broaina spune că are promisiuni că maşinile CTP vor veni şi la el în comună, dar deocamdată nu s-a stabilit nimic concret.
Colegii de la Consiliul Judeţean ne-au transmis că putem avea asigurat transportul prin Zona metropolitană după ce se va încheia contractul cu firma care este momentan. Oamenii de pe raza comunei îşi doresc, făcând mulţi naveta. Din trei localităţi merg destul de mulţi oameni. (Gheorghe Broaina)
Parcul auto al CTP este principalul obstacol pentru care reţelele de transport nu pot fi extinse.
Primarul Clujului, Emil Boc, este şi preşedintele Asociaţiei metropolitane de transport şi spune că nu poate bulversa un sistem care deja funcţionează, doar pentru a introduce linii de autobuze în toate comunele care doresc acest lucru.
Inelul 1 este acoperit: Apahida, Floreşti, Baciu, Feleacu. Avem în plan extinderea la Inelul 2 a transportului metropolitan, în funcţie de mărirea flotei de transport. Nu trecem la Inelul 2 punând în dificultate Inelul 1. Adică, să nu fie suficiente autobuze pentru benzi dedicate, pentru transportul din Floreşti, din Apahida. Iar capacitatea noastră financiară nu este nelimitată.
OK, cumpărăm 50 de autobuze, 10 autobuze electrice, încă 30 de autobuze pe fonduri europene, încă 14 tramvaie. Şi, în funcţie de răspunsul pe care îl vom primi de la CTP, că într-adevăr nu afectează calitatea serviciilor pe liniile deja existente, ne vom duce. Şi prima pe listă e Gilăul, care are solicitarea depusă, şi Aitonul. (Emil Boc)
Mihai Miclăuş
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal