Ascultă Radio România Cluj Live

Transportul metropolitan – o problemă fără rezolvare?

Comunele Aiton, Gilău, Sânpaul şi Gârbău au solicitat de mai mult timp să intre în Asociaţia Metropolitană de Transport, dar până acum nu au primit un răspuns favorabil.

Transportul metropolitan – o problemă fără rezolvare?
Foto: autobuz metropolitan

Articol editat de DSRNetworkAdmin, 20 august 2017, 06:00

Miza o reprezintă transportul oamenilor spre Cluj-Napoca prin intermediul CTP, aşa cum se întâmplă în cazul localităţilor aflate în imediata vecinătate a Clujului.

Comuna Aiton se află în cea mai delicată situaţie, deoarece la sfârşitul acestei luni nu va mai exista firma de transport care să asigure acest serviciu.

Primarul Nicolae Făgădar este deranjat de faptul că Aitonul a fost bun doar când s-a înfiinţat zona metropolitană, pentru a fi asigurate suprafaţa şi numărul de locuitori necesare.

Comuna noastră face parte din Zona metropolitană Cluj încă de la înfiinţare şi încă nu am beneficiat de nicio facilitate. Am solicitat Zonei metropolitane de transport public local să fim primiţi şi noi, ca să se poată prelungi reţeaua de transport din satul Gheorgheni cu încă cinci kilometri până în Aiton.

Am primit de la toţi membrii hotărâri de consiliu că sunt de acord, mai puţin de la municipiul Cluj-Napoca, nu ştiu din ce motiv ei nu vor.

Din 29 august operatorul care asigură în prezent serviciul nu va mai face ruta. Eu am 50 de navetişti cu abonament, clienţi garantaţi. Ba mai mult, îmi pun problema din 15 septembrie, de când începe şcoală, ce fac cu cei 7 – 8 elevi care făceau naveta şi ei la Cluj.  (Nicolae Făgădar)

În situaţia Aitonului se află şi comuna Gârbău, care mai are totuşi un răgaz, deoarece contractul cu firma de transport expiră abia anul viitor.

Primarul Gheorghe Broaina spune că are promisiuni că maşinile CTP vor veni şi la el în comună, dar deocamdată nu s-a stabilit nimic concret.

Colegii de la Consiliul Judeţean ne-au transmis că putem avea asigurat transportul prin Zona metropolitană după ce se va încheia contractul cu firma care este momentan. Oamenii de pe raza comunei îşi doresc, făcând mulţi naveta. Din trei localităţi merg destul de mulţi oameni. (Gheorghe Broaina)

Parcul auto al CTP este principalul obstacol pentru care reţelele de transport nu pot fi extinse.

Primarul Clujului, Emil Boc, este şi preşedintele Asociaţiei metropolitane de transport şi spune că nu poate bulversa un sistem care deja funcţionează, doar pentru a introduce linii de autobuze în toate comunele care doresc acest lucru.

Inelul 1 este acoperit: Apahida, Floreşti, Baciu, Feleacu. Avem în plan extinderea la Inelul 2 a transportului metropolitan, în funcţie de mărirea flotei de transport. Nu trecem la Inelul 2 punând în dificultate Inelul 1. Adică, să nu fie suficiente autobuze pentru benzi dedicate, pentru transportul din Floreşti, din Apahida. Iar capacitatea noastră financiară nu este nelimitată.

OK, cumpărăm 50 de autobuze, 10 autobuze electrice, încă 30 de autobuze pe fonduri europene, încă 14 tramvaie. Şi, în funcţie de răspunsul pe care îl vom primi de la CTP, că într-adevăr nu afectează calitatea serviciilor pe liniile deja existente, ne vom duce. Şi prima pe listă e Gilăul, care are solicitarea depusă, şi Aitonul. (Emil Boc)

 

Mihai Miclăuş

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal

Cărți citite, cărți povestite
Reportaje vineri, 31 ianuarie 2025, 13:25

Cărți citite, cărți povestite

Cărțile au nevoie de un spațiu în care să povestești despre ele după ce le-ai citit, spune Bogdana Todoruțiu, o tânără absolventă de...

Cărți citite, cărți povestite
Park & ride-ul de lângă aeroport a fost dat în folosință | FOTO
Reportaje miercuri, 29 ianuarie 2025, 17:28

Park & ride-ul de lângă aeroport a fost dat în folosință | FOTO

Park and ride-ul de la Aeroportul Internaţional “Avram Iancu” din Cluj care deserveşte, în principal zona metropolitană, înspre Apahida şi...

Park & ride-ul de lângă aeroport a fost dat în folosință | FOTO
Finanțele în vremea lui Cuza
Reportaje vineri, 24 ianuarie 2025, 00:00

Finanțele în vremea lui Cuza

Unul dintre elementele definitorii ale epocii moderne în spațiul european este reprezentat de prezența băncilor și a sistemului de credit....

Finanțele în vremea lui Cuza
Inedit! O tânără de 15 ani duce mai departe munca lui Stan Ioan Pătraș, creatorul Cimitirului Vesel din Săpânța
Reportaje joi, 23 ianuarie 2025, 13:44

Inedit! O tânără de 15 ani duce mai departe munca lui Stan Ioan Pătraș, creatorul Cimitirului Vesel din Săpânța

O tânără de 15 ani continuă să ducă mai departe bogata zestre artistică a celui care a fost creatorul celebrului Cimitir Vesel din Săpânța,...

Inedit! O tânără de 15 ani duce mai departe munca lui Stan Ioan Pătraș, creatorul Cimitirului Vesel din Săpânța
Reportaje luni, 20 ianuarie 2025, 16:35

Să râdem în cea mai tristă zi a anului!

Ziua de 20 ianuarie este numită Blue Monday sau Lunea cea tristă. Este un nume dat zilei de luni din a treia săptămână a lui ianuarie,...

Să râdem în cea mai tristă zi a anului!
Reportaje luni, 20 ianuarie 2025, 13:59

„Habitatul lor sau al meu?” Când castorii devin vecini problemă | FOTO

Cică să nu deranjăm habitatul lor natural; păi şi cu habitatul meu cum rămâne?, se întreabă un clujean căruia castorii i-au distrus deja...

„Habitatul lor sau al meu?” Când castorii devin vecini problemă | FOTO
Reportaje sâmbătă, 18 ianuarie 2025, 00:00

MINA Cluj: locul unde arta și tehnologia se îmbină perfect

Cu o suprafață de peste 4.000 de metri pătrați, indoor și outdoor, cel mai mare centru de artă imersivă din Europa, MINA oferă vizitatorilor...

MINA Cluj: locul unde arta și tehnologia se îmbină perfect
Reportaje vineri, 17 ianuarie 2025, 10:58

Avem un castel, ce facem cu el?

Avem un castel proaspăt restaurat, ce facem cu el? Răspunsuri la această întrebare vom afla la Casa Tranzit, str. Barițiu, nr. 16, din Cluj...

Avem un castel, ce facem cu el?