Ce înseamnă internetul, comparativ, pentru femei și pentru bărbați
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 25 octombrie 2017, 12:00
Femeile preferă reţelele de socializare, bărbații site-urile de ştiri
Femeile din Uniunea Europeană folosesc internetul mai puțin decât bărbaţii. 77% dintre femeile cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani au utilizat internetul cel puţin o dată pe săptămână în 2016, comparativ cu 81% dintre bărbaţii de aceeaşi vârstă, indică datele privind utilizarea internetului furnizate de noua publicaţie digitală „Viaţa femeilor şi bărbaţilor din Europa – un portret statistic”, elaborată de Eurostat şi institutele naţionale de statistică ale statelor membre ale UE.
Conform portretului statistic, femeile din UE folosesc mai mult internetul pentru a fi prezente pe reţelele sociale, iar bărbaţii preferă ştirile. Cota femeilor care se informează online este mai mică decât cea a bărbaţilor. 68% dintre femei şi 72% dintre bărbaţii care au folosit internetul în ultimele trei luni ale anului 2016 au citit ştiri online. Circa 40% de persoane de ambele sexe utilizează internetul pentru convorbiri telefonice. Procentul este aproape egal şi în ceea ce priveşte folosirea reţelei pentru serviciul de internet banking – 58% dintre femei şi 60% dintre bărbaţi. 86% dintre femei şi bărbaţi utilizează internetul pentru a trimite şi primi e-mail-uri, iar 21% pentru căutarea unui nou loc de muncă.
Conform datelor, 65% dintre femeile din UE care folosesc internetul participă la reţelele sociale. Procentul de bărbaţi din această categorie este de 61%. Atunci când fac cumpărături online, bărbaţii sunt puţin mai activi decât femeile. În 2016, 65% dintre femeile din UE au folosit internetul pentru cumpărături online, comparativ cu 67% dintre bărbaţi. Există, totuşi, o diferență mare între achiziţiile făcute de ambele sexe. Mult mai multe femei decât bărbaţi cumpără îmbrăcăminte online – 68% dintre femei îşi aleg astfel îmbrăcămintea. Prin comparație, 56% dintre bărbaţi cumpără îmbrăcăminte pe internet. Cu toate acestea, 31% dintre bărbaţi achiziţionează echipamente electronice online, comparativ cu 17% dintre femei. Diferenţa este mai mică la achiziţionarea de filme online. 26% dintre bărbaţii din UE preferă să cumpere un film online, comparativ cu 20% dintre femei.
RADOR
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.