Cea mai mare acțiune de promovare a României în mediul online
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 28 octombrie 2017, 06:00
50 de bloggeri și vloggeri din mai multe țări din Europa și Asia au pornit într-un circuit de două săptămâni prin nordul României, unde vor vizita cele mai frumoase locuri din Moldova, Bucovina, Maramureș și Transilvania. Ei vor promova în timp real, în mediul online, atracțiile turistice din aceste regiuni, către o audiență internațională estimată la peste 100 de milioane de potențiali turiști. Dan Izvoreanu a stat de vorba cu inițiatorul proiectului Experience Romania, Tudor Maxim.
Dan Izvoreanu: Ce înseamnă Experience Romania?
Tudor Maxim: Înseamnă un proiect amplu de promovare a României, prin intermediul Social Media (internaţională cât şi românească). De aceea am invitat cei mai buni bloggeri de travel, instagrammeri din această zonă, creatori de conţinut pe Youtube, pe Twitter şi pe alte canale de Social Media, să vină în ţara noastră şi să aibă parte de cele mai autentice şi mai bune experienţe posibile, astfel încât să transmită mai departe audienţei lor ceea ce trăiesc aici, astfel încât să încurajeze cât mai mult turiştii străini să vină să ne viziteze.
Doar unul din aceşti invitaţi are pe Instagram mai mulţi urmăritori decât au, cred, toate publicaţiile din România online (unul din ei are 10 milioane de followeri).
Dan Izvoreanu: Câţi invitaţi aveţi?
Tudor Maxim: Am avut şi o etapă la Bucureşti, care a reprezentat deja ediţia a II-a, unde am avut 80 de invitaţi speciali internaţionali, iar acum în România avem 50, care vin de pe mai toate continentele (avem din Australia, Brazilia, America de Nord, Canada, din India, din Europa foarte mulţi invitaţi). Le-am făcut un program echilibrat, încât să poată avea cât mai multe experienţe în acelaşi timp, să nu fie alergaţi de colo-colo. De aceea am alocat două săptămâni pentru trei regiuni din România. Vom intra în Moldova, ne vom duce la Hanul Ancuţei, vom merge la Piatra Neamţ; vom vedea Lacul Roşu, Bicazul, iar apoi vom petrece ceva timp în Piatra Neamţ, la cetate. De acolo mergem mai departe în Bucovina, unde vor vedea şi mănăstirile protejate UNESCO, vor învăţa să încondeieze ouă, se vor plimba cu Mocăniţa şi multe alte activităţi tradiţionale în zonă. Apoi ne îndreptăm spre Ardeal: vom opri la castelul Dracula din Bucovina, unde vor avea câteva experienţe speciale şi ne vom îndrepta spre Târgu-Muureş, unde vor vedea şi Salina Praid şi cetatea din Târgu-Mureş şi alte activităţi frumoase. Iar de acolo ne îndreptăm spre Sibiu, unde vor fi iarăşi câteva zile foarte speciale: le organizăm şi o nuntă specifică (să vadă cum arată o nuntă specifică românească), vor vedea Muzeul Satului, care este foarte spectaculos, vor merge cu un tramvai turistic ce va fi deschis doar pentru noi din Sibiu până în Răşinari, vor putea să facă turul ghidat pe pietonale ale Sibiului. Iar de acolo mergem la Sighişoara, iar din Sighişoara în Braşov. Evident că în jurul Braşovului vor vedea atracţiile principale – Râşnov şi Bran – şi îi vom duce să vadă şi rezervaţia de urşi de la Zărneşti. Vom încheia la potcoava, la un complex special, unde vor putea să călărească, să aibă experienţe foarte frumoase cu nişte cai foarte bine instruiţi; cu foc de tabără şi încă o noapte în Bucureşti, când vom avea evenimentul de închidere. Pe 5 noiembrie ei vor pleca din Bucureşti.
Dan Izvoreanu: Şi ei practic îşi vor scrie impresiile în timp real, de acolo de unde se află într-un anumit moment?
Tudor Maxim: Da, se comunică în timp real: tot ce înseamnă Instagram stories, postări pe Facebook, pe paginile lor personale, pe paginile lor de branduri de travel. Toate acestea se întâmplă în timp real, iar ulterior vor fi făcute, ca la prima ediţie din Bucureşti, filmuleţe (am avut filmuleţe şi cu 30000 de share-uri şi cu 1.5 milioane de vizualizări fără niciun buget alocat, doar datorită acestor oameni, care au venit şi au apreciat foarte mult Bucureştiul şi România).
Dan Izvoreanu: Dar de unde ştiţi că vor scrie admirativ şi laudativ despre ţara noastră?
Tudor Maxim: Noi le oferim o experienţă autentică completă. În Bucureşti nu am ascuns de exemplu anumite părţi ale Bucureştiului, pentru că pentru turistul modern şi mai ales tânăr (până în 40 de ani), ei vor să vadă altceva. Noi nu putem concura niciodată cu monumentele din Paris, din Roma, din Londra. Noi trebuie să avem altceva, iar o stradă cu grafitti, un tur al clădirilor abandonate, un tur al comunismului, sunt tururi alternative care oferă o noutate şi sunt foarte interesante. Asta vom face acum şi cu România: nu vom ascunde minusurile (contează mai puţin aceste accente). Este ceea ce e deosebit la ţara noastră, argumente pe care le folosim pentru a atrage mai mulţi turişti străini. Sunt foarte puţini turişti străini în România, comparativ cu orice altă ţară din Europa.
Dan Izvoreanu: Această iniţiativă, această reţetă a fost experimentată de alte ţări? A avut succes?
Tudor Maxim: Cu siguranţă. Sunt ţări în care ministerul de turism investeşte milioane de euro în fiecare an pentru a organiza astfel de proiecte. La noi nu este cazul: este un proiect independent, făcut de voluntari, profesionişti în turism, în marketing, care doresc să crească turismul din ţara noastră. E cu totul altceva, resursele noastre sunt extraordinar de limitate şi avem rezultate foarte, foarte spectaculoase. Sunteţi bine veniţi oricând în perioada proiectului să-i cunoaşteţi, sau să urmăriţi conţinutul pe care îl creează, hashtagul #experienceromania reuneşte toate postările lor. Pentru Bucureşti s-au creat peste 11.000 de poze şi filme doar pe Instagram cu acest hashtag.
Cu siguranţă invitaţilor o să le placă, cum le-a plăcut şi Bucureştiul (chiar dacă noi poate nu avem cea mai bună părere despre ţara noastră, le-a plăcut foarte mult). Cu siguranţă vor crea un conţinut valoros, avem ce oferi. Ne dorim în viitor să arătăm şi alte regiuni comunităţii internaţionale.
Dan Izvoreanu
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.