Opera Story Magazine: muzică și pasiune în epoca online-ului
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 17 ianuarie 2018, 12:40
Lucrurile cu adevărat frumoase și durabile se întâmplă la momentul potrivit și cu oamenii potriviți.
Anul centenarului debutează cu evenimente deosebite.
Marți, 16 ianuarie, ora 19:00, în incinta Bibliotecii Centrale Universitare ”Lucian Blaga”, sala de conferințe ”Ioan Muslea”, a avut loc lansarea revistei Opera Story Magazine.
Inițiatorii acestui proiect și-au propus ca, trimestrial, să fie prezentate atât evenimente în curs de desfășurare, cât și informații despre artiști.
Am aflat de la redactorul publicației recent apărute, Attila Varga, mai multe informații:
Attila Varga: — Vrem să facem o platformă în care, cu timpul să înţeleagă şi să simtă mai bine opera în sine; o platformă din care fiecare să înţeleagă ce se întâmplă de fapt pe scenă; o platformă în care artiştii lirici să fie mai aproape de marele public. De aceea vom urmări şi vom prezenta în interviuri, în prezentări sau în lansări de carte. (Attila Varga, redactorul Opera Story Magazine)
Originalitatea revistei se remarcă prin subiecte variate, de la umor la zona business, având ca protagonişti personalităţi ale Operei Române sau internaţionale. Detalii despre rubrica de umor ne oferă Mihaela Vârlan, coristă la Opera Română din Cluj.
Mihaela Vârlan: — Din punctul meu de vedere, ceea ce o face complet diferită de ceea ce există în spaţiul european este rubrica de umor (umor circumscris genului) şi rubrica de story-telling. Am considerat că este foarte important, pentru că story-tellingul este un domeniu cultivat în zona de business, unde liderii au înţeles că produsul nu se vinde fără să aibă o poveste. Se spune de altfel că poveştile pot să schimbe lumea. Şi e normal lucrul acesta, pentru că ele aduc lecţii de viaţă importante, sunt motivaţionale şi aceste poveşti de succes ale celor care deja au ajuns la un anumit nivel de excelenţă vorbesc despre eşec ca despre o experienţă nu neapărat negativă. Iar rubrica de umor sperăm să fie cu bătaie lungă. Am început cu nişte parodii la spectacolele de operă (Traviata, Carmen şi baletul Lacul lebedelor). După care pregătim un volum, Istorii de culise, cu întâmplări şi scene haioase din spectacole, care vor fi prezente şi în revistă. (Mihaela Vârlan, coristă la Opera Română din Cluj)
Opera Story Magazine îşi propune să fie echidistantă faţă de toate instituţiile din ţară şi reprezintă o mare realizare pentru genul liric din România. Alcătuită dintr-un colectiv tânăr, entuziast, publicaţia îşi propune să încurajeze tinerii muzicologi. În sprijinul acestor tineri vine Florin Estefan, directorul Operei Române din Cluj:
Florin Estefan: — Eu am constatat că sunt din ce în ce mai puţini absolvenţi de la Academia de Muzică, secţia muzicologie, care să şi scrie şi care să frecventeze instituţiile de profil şi să iasă cu o cronică. Cred că motivul pentru care nu o fac este şi lipsa spaţiilor unde ei să poată să publice. Trebuie să fie o publicaţie de specialitate acreditată, în care ei să şi primească puncte, ca şi profesori sau viitori profesori la Academie, şi să fie şi citiţi, nu numai de publicul profan, ci şi cel de specialitate. Cred că asta este un alt motiv pentru care această revistă s-a născut, ca să fie un spaţiu unde muzicologii să scrie. Am vorbit şi cu conducătorii Academiei de Muzică, vrem să motivăm pe tinerii care absolvă muzicologie să vină în sălile de spectacol şi apoi să scrie în revista aceasta. (Florin Estefan, directorul Operei Române din Cluj)
Reporter: — În curând, Opera Story Magazine se va găsi şi online, dar şi în varianta bilingvă. Până atunci însă…
Florin Estefan: — Să vă bucuraţi de ea. Suntem deschişi, receptivi la ceea ce aveţi să ne spuneţi, la părerile dumneavoastră. Cea mai mare mulţumire pe care ne-o puteţi aduce este să o citiţi.
Revista Opera Story Magazine poate fi cumpărată de la sediul Operei din Cluj-Napoca, la prețul de 35 de lei.
Anca Marcos/Andreea Nagy
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.