Ascultă Radio România Cluj Live

Prea puțini psihologi în școlile bistrițene

Prea puțini psihologi în școlile bistrițene

Articol editat de Andrei Cretoiu, 23 ianuarie 2018, 12:41

Cei 35 de psihologi şcolari care lucrează în şcolile din Bistrița-Năsăud sunt extrem de puțini față de necesitățile elevilor din județ, iar activitatea lor este ineficientă întrucât sunt nevoiți să se plimbe între 2-3 școli pentru a-și face norma de elevi.

Inspectoratul Școlar judeţean spune că fiecare psiholog școlar are o normă de 800 de elevi și aceștia trebuie să se deplaseze la 2-3 școli pentru a reuși să își facă norma, iar activitatea acestora, deși este una extrem de necesară în special în rândul adolescenților, este deocamdată o problemă foarte greu de rezolvat.

Cu detalii, inspectorul școlar general, Camelia Tabără.

La nivelul judeţului Bistriţa-Năsăud avem 35. Avem o problemă, că normativul în acest moment spune că la 800 de elevi se normează un psiholog. Deci avem psihologi care îşi fac totalul de 800 din 3 şcoli. Adică e foarte clar că nici într-una din cele trei şcoli nu poate să fie foarte eficient. Noi suntem preocupaţi să eficientizăm activitatea acestora, iar asta înseamnă consiliere de grup, activitate frontală cu clasa, consiliere cu părinţii şi, foarte important, consiliere individuală. Toţi adolescenţii din liceu au nevoie de asta, dar e foarte complicat de făcut. (Camelia Tabără,  inspector școlar general)

 

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.

 

 

Tot mai mulți copii sunt ținta bullying-ului pe internet
Educaţie vineri, 14 februarie 2025, 10:24

Tot mai mulți copii sunt ținta bullying-ului pe internet

Un studiu publicat de organizația Salvați Copiii arată că bullying-ul tradițional rămâne o problemă majoră în mediul școlar, însă...

Tot mai mulți copii sunt ținta bullying-ului pe internet
Istoria României va rămâne materie obligatorie la liceu
Educaţie vineri, 14 februarie 2025, 10:01

Istoria României va rămâne materie obligatorie la liceu

Daniel David precizează că denumirea exactă a materiei va fi stabilită de Academia Română şi că modelul actual de predare a istoriei în...

Istoria României va rămâne materie obligatorie la liceu
Planurile-cadru – urgenţe curriculare, legale, de securitate naţională
Educaţie joi, 13 februarie 2025, 10:23

Planurile-cadru – urgenţe curriculare, legale, de securitate naţională

Planurile-cadru reprezintă urgenţe curriculare, legale, moral-psihologice şi de securitate naţională, a transmis ministrul Educaţiei şi...

Planurile-cadru – urgenţe curriculare, legale, de securitate naţională
Caravana FSLI privind planurile-cadru pentru liceu
Educaţie marți, 11 februarie 2025, 17:21

Caravana FSLI privind planurile-cadru pentru liceu

La Cluj a avut loc marți, 11 februarie, prima întâlnire a Caravanei Naţionale de Consultare privind planurile-cadru pentru liceu inițiată de...

Caravana FSLI privind planurile-cadru pentru liceu
Educaţie marți, 11 februarie 2025, 16:32

Profesorii fac naveta cu mașinile școlii

Mai mulți profesori navetiști de la Liceul Tehnologic din comuna bistrițeană Căianu Mic folosesc mașinile electrice ale unității de...

Profesorii fac naveta cu mașinile școlii
Educaţie luni, 10 februarie 2025, 14:30

După mai bine de 20 de ani, liceenii vor studia gramatica

Ministrul Educaţiei, Daniel David a afirmat luni, 10 februarie, că după mai mult de 20 de ani ‘de lipsă’, vor fi readuse, potrivit...

După mai bine de 20 de ani, liceenii vor studia gramatica
Educaţie luni, 10 februarie 2025, 12:30

Caravană de consultare privind planurile-cadru pentru liceu

Potrivit unui comunicat al FSLI, caravana va ajunge în toate colţurile ţării.   Traseul caravanei începe marți, 11 februarie la...

Caravană de consultare privind planurile-cadru pentru liceu
Educaţie joi, 6 februarie 2025, 16:15

Daniel David, despre noul plan-cadru și posibile reforme în învățământ

Mai multe facultăți de istorie din țară au inițiat o petiție online. Ele consideră necesară păstrarea probei la disciplina Istorie în...

Daniel David, despre noul plan-cadru și posibile reforme în învățământ