A crescut numărul celor care au litigii cu băncile
Articol editat de Andrei Cretoiu, 30 ianuarie 2018, 17:22
Numărul oamenilor care s-au adresat Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar a crescut anul trecut de cinci ori.
Cele mai frecvente cereri au vizat reduceri de comisioane, rescadenţarea creditelor sau diminuarea ratei lunare.
Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Paul Anghel, afirmă că băncile manifestă în prezent o disponibilitate mai mare de a negocia cu clienţii şi îi sfătuieşte pe cei care au probleme să încerce să le rezolve mai întâi pe cale amiabilă:
În primă instanţă trebuie să vă adresaţi operatorului economic, instituţiei financiare. Încercaţi o soluţionare amiabilă. Dacă nu puteţi şi consideraţi că anumite lucruri vă prejudiciază, încercaţi să soluţionaţi prin Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor.
Dacă nici Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor nu vă mulţumeşte şi nu vă dă dreptate, apelaţi la autoritatea statului, la ANPC.
ANPC verifică punctele de vedere, dacă s-au încălcat anumite acte normative şi ulterior se încheie procesele verbale de constatare a contravenţiei, cu sancţiune, amendă, plus sancţiune contravenţională complementară.
În situaţia în care şi asta vă nemulţumeşte, puteţi să vă adresaţi instanţelor judecătoreşti competente. (Paul Anghel)
Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar este un organism independent, apolitic, nonprofit şi de interes public, care îşi propune să rezolve echilibrat, rapid şi gratuit pentru consumatori neînţelegerile lor cu băncile, în afara instanţelor de judecată.
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.