DigitALL: Live-urile sunt cele mai apreciate de Facebook
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 26 februarie 2018, 06:00
Primele modificări în social media, în rețelele de socializare, în acest an au fost aduse de Facebook. Dacă postările tale nu au interacțiune, nu vor fi răspândite. Dacă nu ai utilizatori interesați de pagina ta de afacere, chiar și reclama plătită va fi mai puțin răspândită.
N-ai engagement, nu exiști
Dacă postările tale nu atrag reacții înseamnă că ele nu sunt interesante dici pentru Facebook. Așadar, rețeaua nu le distribuie în prea multe direcții.
Dacă până acum era foarte vizibilă conversia de audiență din Facebook pe site, fapt vizibil în datele de analiză ale site-ului pe care le găsești în Google Analytics, din 2018, cel puțin până acum, click-urile pe postările din Facebook vor fi tot mai puține mai ales dacă acele postări din social media nu trezesc prea mare interes din partea audienței.
Totuși, pentru a respecta preferințele audienței pe termen lung, facebook a introdus un buton nou. Fiecare utilizator își poate crea o listă de preferințe datorită opțiunii See first. Astfel, bifând See first îți exprimi dorința de a vedea în feed postările anumitor pagini.
Dacă ești de partea cealalată, a paginii care își dorește audiență și, ocazional plătește reclamă la Facebook pentru anumite postări, chiar și plătite, postările vor fi vizionate în primul rând de cei care și-au exprimat dorința de a te urmări, prin See first. În ceea ce-i privește pe ceilalți utilizatori ai rețelei, doar o mica parte din ei vor primi în feed postarea ta promovată pe bani, indiferent de setările de audiență pe care le faci, pentru că reclama ta concurează pe aceeași piață virtuală cu toate celelalte reclame ce-i targetează.
Mai multe live-uri pe Facebook
În urma unei analize effectuate de Facebook, s-a constatat că transmisiile LIVE sunt cele care declanșează ce mai mare implicare din partea fanilor unei pagini sau a prietenilor unui cont tip profil. Se pare că acest tip de postări vor face parte din categoria celor mai răspândite de Facebook conform algoritmului de funcționare al rețelei, EdgeRank.
Astfel, întelemeietorul Facebook, Mark Zuckerberg, încearcă să determine utilizatorii rețelei să furnizeze interacțiune bazată pe emotional, declanșatoare de conexiuni cu plus de valoare, iar superficialitatea să fie din ce în ce mai redusă.
Conținutul feed-ului tău va fi oglinda intereselor tale
Modificările din rețeaua Facebook conform cărora vizualizăm cu precădere postările pietenilor a căror activitate o urmărim și sunt menite a ne aduce pe noi, utilizatorii cu conturi personale și prieteni reali, mult mai aproape și conectați cu ce se întâmplă în cercurile de prieteni.
Mark ne promite că nu vor mai exista nici spoturile publicitare care apar automat în mijlocul vizionării unui video direct în Facebook.
În concluzie, fiecare dintre noi, va avea, cel puțin theoretic, o experiență mai personal și mai agreabilă în Facebook. Avem libertatea de a ne personaliza news feed-ul (informațiile ce ne apar în cont) în funcție de interesele exprimate.
Practic, se pare că nu vom mai fi agasați cu prea multe informații și vom peterece mai puțin timp în rețea, pe telefoane sau calculator. Asta, însă, depinde de gradul de dependență de internet și Facebook la care am ajuns până acum.
Alina Nechita
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.