DigitALL: Atenție la contractele de telefonie mobilă
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 14 mai 2018, 12:31
Președintele Autorităţii Naţionale de Administrare şi Reglementare în Comunicaţii ANCOM atrage atenţia utilizatorilor de telefonie, internet sau televiziune din România în privinţa contractelor pe care aceştia le încheie cu furnizorii de servicii, deoarece retragerea dintr-un acord înainte de expirarea termenului poate duce la penalităţi.
Furnizorii de comunicaţii electronice sunt obligaţi să ofere contracte cu perioade minime de cel mult 24 de luni, însă trebuie să aibă şi perioade contractuale de 12 luni, iar după expirarea perioadei minime contractul se va derula în continuare pe o perioadă nedeterminată sau se va prelungi succesiv cu perioade egale cu perioada contractuală minimă, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.
În funcţie de strategia comercială a fiecărui furnizor, se pot concepe şi oferte care presupun încheierea contractului pe o perioadă nedeterminată (adică fără durată minimă contractuală), de regulă la preţuri standard (fără beneficii sau reduceri), iar acest tip de contract poate fi reziliat oricând, fără plata unor penalităţi se mai arată în comunicatul emis de ANCOM.
Potrivit Autorităţii Naţionale de Administrare şi Reglementare în Comunicaţii este bine de ştiut și că în contractual cu furnizorul de servicii de telefonie, sunt stabilile sumele de bani pe care clientul trebuie să le plătească în cazul în care doreşte rezilierea contractului înainte de expirarea perioadei minime contractuale, însă modul în care sunt stabilite aceste sume trebuie să respecte legislaţia din domeniul protecţiei consumatorilor.
ANCOM atrage atenţia, totodată, asupra faptului că „portarea numărului de telefon nu anulează obligaţia de a plăti penalităţi de reziliere anticipată a contractului, dacă procesul de portare are loc în cadrul perioadei minime contractuale.
Alina Nechita
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.