Bunele maniere: La hotel
Articol editat de cristina.rusu, 5 septembrie 2018, 06:00 / actualizat: 5 septembrie 2018, 12:55
Modul de comportament civilizat trebuie să fie acelaşi indiferent dacă suntem la o pensiune sau la un hotel de cinci stele. Respectul şi politeţea ţine de propriul respect; nu ne dăm voie să depăşim o limită a bunului simţ în faţa noastră întâi şi pe urmă în faţa altora, chiar şi la hotel.
Politicos ar fi să ajungi la timp la hotel; în caz că ajungi mai devreme e posibil să aglomerezi intrarea şi să trebuiască să aştepţi. Cred că toţi avem câte o amintire legată de cazare la mare, când sunt cozi, oboseală şi lipsă de răbdare.
Ideile de bază ale curtoaziei se aplică şi aici. Salutăm cu zâmbetul pe buze, de la portar până la cameriste şi pe toţi oamenii cu care interacţionăm într-o formă sau alta, chiar şi în lift. Nu e obligatoriu să ne facem relaţii sau prieteni, dar dacă şederea noastră e mai lungă şi întâlnim aceleaşi figuri constant, nu e rău ca pe lângă salut (care poate fi şi sub formă de zâmbet) să deschidem o conversaţie.
Hotel înseamnă într-o oarecare măsură trai în comun, deci e indicat să nu-i deranjăm pe vecini. Nu facem gălăgie ori petreceri în camera de hotel.
Dacă ne întoarcem la politeţea de bază, ştim că nu trebuie să devastăm camera în care stăm şi că deşi am plătit şi alţii se vor bucura de aceste servicii.
Pentru orice serviciu de tipul mic dejun în cameră, vom telefona.
În caz că ceva ne nemulţumeşte, ne vom adresa celui de la recepţie, fără a ne vărsa nervii.
Nu lăsaţi la vedere obiecte personale, chiar dacă vă simţiţi ca acasă.
Atunci când ieşiţi din cameră, închideţi lumina şi televizorul.
Înainte de plecare, oricât de bine te-ai simţi, fă în aşa fel încât să nu duci suveniruri cu tine. Halatele de baie, prosoapele şi alte lucruri de care te-ai bucurat în camera de hotel, trebuie să rămână acolo.
Anca Şerban, consultant în bune maniere
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.