Incluziunea socială a elevilor cu dizabilități, un demers cu probleme
Numeroase cadre didactice, dar și mulți părinți, manifestă retincență în privința incluziunii sociale a elevilor cu dizabilități care frecventează unitățile de învățământ din România. Afirmația a fost făcută de Diana Mitran, inspector general în cadrul Ministerului Educației Naționale, prezentă joi, 8 noiembrie, la Satu Mare, cu prilejul întâlnirii de lucru a Corpului Specialiștilor în Servicii Sociale:
Există în continuare cadre didactice certate cu morala, cu bunul simț și cu legea, care nu înțeleg că educația este pentru toată lumea și trebuie acordată indiferent de potențialul psihic individual al copilului. Avem sesizări în acest sens, dar avem și instrumente cu care să conștientizăm oamenii. Și mă refer în egală măsură la cadrele didactice și la părinți. (Diana Mitran)
Reprezentanta Ministerului Educației, cu competențe în învățământul special și special integrat la nivel național, a precizat că incluziunea socială a elevilor cu dizabilități este un proces permanent, desfășurat conform curriculei adaptate tuturor tipurilor și gradelor de dizabilități. Ea a mai spus că deși sunt necesare, educația incluzivă și educația integrată nu pot să aibă loc cu forța, ci gradual și doar după formarea unui sistem pregătit pentru primirea elevilor cu dizabilități.
Stela Tudor
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.