Autostrada care vine din Ungaria nu se va termina în câmp
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 22 noiembrie 2018, 13:12
Execuția sectorului de autostradă dintre Vama Borș și DN 19 Oradea – Satu Mare poate fi terminată până în anul 2020, când autostrada construită în Ungaria va ajunge la granița cu România.
Chiar dacă are numai 4,5 kilometri, acest sector ne scapă de situația în care șoseaua rapidă a vecinilor unguri să se termine în câmp.
Deocamdată, între Borș și Suplacu de Barcău, doar aici pot fi reluate lucrările realizate deja în proporție de aproape 60% de americanii de la Bechtel.
În prezent șef al Secției de Drumuri Bihor, Radu Băruță arată că Lotul 2 de autostradă, dintre DN 19 și Ciribiș, este întârziat de contestații.
Pe porțiunea de la granița cu Ungaria până la DN 19 contractul a fost adjudecat de o firmă din Oradea cu asociați din Cehia. Pentru lucrările care trebuie efectuate de la nodul rutier de la DN 19 și până la Chiribiș a fost anunțat câștigătorul, dar a fost depusă o contestație. Se așteaptă clarificarea contestației și după aceea se poate semna contractul.
Pe al treilea segment, de la Chiribiș până la Suplacu de Barcău, încă nu s-a dat un câștigător, urmează să fie anunțat. Aceste lucrări prevăd în prima parte o perioadă de proiectare, care e între patru și șase luni, după care un an și jumătate pentru execuție. (Radu Băruță)
Nici în cazul autostrăzii Sebeș – Turda veștile nu sunt, în totalitate, îmbucurătoare. Până în această lună Radu Băruță a condus Direcția Regională de Drumuri Cluj și a participat la mai multe întâlniri cu constructorii celor 40 de kilometri rămași de executat între Aiud și Sebeș.
El spune că Lotul 1, care începe de la autostrada Sibiu – Deva și continuă până la Alba Iulia, ar putea fi dat în folosință la sfârșitul anului viitor, dar pe sectorul dintre Alba Iulia și Aiud lucrările sunt mult întârziate.
Pe sectorul de la Sebeș se lucrează satisfăcător spre bine. Dacă vom avea o iarnă mai blândă, să se poată lucra la structuri, atunci sunt premise ca acel sector să fie dat în folosință. Vorbim numai de Lotul 1. Pe Lotul 2 progresul nu este satisfăcător, constructorul este mult în urmă și se caută soluții ca mobilizarea să se concretizeze mai vizibil și acolo. Constructorul trebuie să trimită la Compania de Drumuri un program, în care să arate cum va reuși să se mobilizeze astfel încât să reușească să finalizeze tronsonul până în decembrie 2019. (Radu Băruță)
Vești ceva mai bune sunt în cazul traseului Câmpia Turzii – Târgu Mureș din Autostrada Transilvania. Două sectoare de drum, în lungime totală de 14,5 kilometri au fost terminate, iar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a făcut în această săptămână o recepție preliminară a lucrărilor.
Există premisele ca respectiva porțiune de autostradă, aflată între Ogra și Ungheni, să fie dată în folosință până la sfârșitul acestui an. Condiția e ca firma constructoare de pe lotul vecin, de la Iernut, să finalizeze până atunci un sens giratoriu și bretelele de acces, în așa fel încât mașinile să aibă pe unde urca pe această autostradă.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.