Nimic nu îi oprește pe români să cheltuie tot mai mulți bani!
Articol editat de Andrei Cretoiu, 6 decembrie 2018, 17:19
Creşterea preţurilor din ultimele luni i-a făcut pe români să cheltuiască mai mulţi bani, arată un studiu GfK prezentat joi, 6 decembrie.
Datele arată că familiile din ţară au plătit cu 6 % mai mult pentru bunurile de larg consum în primele 9 luni ale anului, faţă de perioada similară a anului trecut.
Șaizeci la sută din cumpărăturile pentru acasă făcute în magazinele de comerț modern, românii cumpărând mai des și cheltuind sume mai mari, la un act de cumpărare la un astfel de magazin, conform studiului. Hypermarketurile rămân, în continuare, destinația principală pentru cumpărăturile familiei, în schimb, supermarketurile au înregistrat cea mai semnificativă creștere de cotă de piață în perioada ianuarie-septembrie 2018 față de primele 9 luni din 2017. Creșteri au consemnat și magazinele de tip ”discount”, în medie, o familie cheltuind 42 de lei la o vizită în acest tip de unitate, dar și magazinele moderne, de proximitate, inclusiv, pe seama nivelului ridicat al expansiunii care au continuat pe parcursul primelor 9 luni din acest an. Toate segmentele mari de categorii de bunuri de larg consum, au înregistrat creșteri, lactatele consemnând cea mai dinamică evoluție urmate de produsele pentru îngrijirea locuinței și cele de îngrijire personală. O creștere mai modestă au avut alimentele, atât cele ambalate cât și cele proaspete, cum ar fi: fructele, legumele, carnea, produsele de panificație și băuturile alcoolice și non-alcoolice.
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.