Primele două loturi ale Autostrăzii Sibiu – Pitești vor fi terminate cel mai devreme în 2023
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 9 ianuarie 2019, 14:37
Primele două loturi ale Autostrăzii Sibiu – Pitești vor fi terminate cel mai devreme în 2023, în condițiile în care Masterplanul de Transport al României prevede că întreaga șosea trebuie terminată până în 2022.
Pentru celelalte trei loturi ale autostrăzii, nici măcar nu au fost scoase încă la licitație, motiv pentru care nu se cunosc nici termenele de finalizare.
Două din cele cinci loturi ale autostrăzii Sibiu-Pitești au fost scoase până acum la licitație de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. E vorba de sectorul 1, între Sibiu și Boița și sectorul 5, care unește Curtea de Argeș de Pitești. În total 48 de kilometri, ce nu includ însă și cele mai grele porțiuni, care traversează munții.
Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, este de părere că pe parcursul acestui an vom cunoaște și firmele care vor construi cele două capete ale Autostrăzii Sibiu – Pitești.
Loturile 1 și 5 ale Autostrăzii Sibiu – Pitești au fost scoase la licitație, sunt în evaluarea ofertelor. În momentul când vom avea un câștigător desemnat vor urmă, din estimarea noastră, acele faimoase contestații, dar sperăm să depășim aceste probleme și, anul acesta, pentru Loturile 1 și 5 să semnăm contractele. Potrivit caietului de sarcini, pentru fiecare dintre aceste loturi avem 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție. (Alin Șerbănescu)
Conducerea Asociației Pro Infrastructură, care monitorizează marile proiecte rutiere și feroviare, consideră că tradus în termene, asta înseamnă că abia la sfârșitul anului viitor vor putea începe efectiv lucrările la cele două capete ale autostrăzii.
Directorul executiv al Asociației, Ionuț Ciurea, arată că pe aceste secțiuni se va putea circulă cel mai devreme la finalul lui 2023; în condițiile în care în Masteraplanul de Transport al României, aprobat la Bruxelles, se precizează că întreaga autostrada va fi terminată în 2022.
Cu toate posibilele contestații, până la sfârșitul anului ar trebui să avem contracte semnate. De lucrări nici nu vorbim anul acesta, evident! Pentru că o să dureze până se semnează contractele, după aceea avem perioada de proiectare, măcar 12 luni. Lucrări, în cel mai bun caz, în a două jumătate sau spre finalul anului viitor. (Ionuț Ciurea)
Loturile 2, 3 și 4, care traversează Munții Făgăraș, ar urma să fie scoase la licitație pe parcursul acestui an. Înainte, însă, e nevoie de actualizarea studiilor geotehnice, având în vedere că vechea documentație, făcută în 2008, nu mai corespunde cerințelor actuale.
Ionuț Ciurea arată că actualizarea studiilor e obligatorie pentru cei 57 de kilometri ai loturilor 2 și 3, între Boița și Văleni, pe care se află majoritatea tunelelor și viaductelor, în timp ce lotul 4, Văleni – Pitești, ar putea fi scos la licitație în această primăvară.
Promisiunea CNAIR, dar repet, promisiunea, este că se va scoate Lotul 4 la licitație undeva în prima parte a anului, pentru că, așa cum încearcă să ne convingă cei de la Compania de Drumuri, studiile geo aici sunt mature. Și citez, “mature”. Pentru Loturile 2 și 3 nu avem studii geotehnice. Această porțiune e și cea mai grea, pentru o autostrada de munte o să avem foarte, foarte multe probleme dacă studiile geotehnice nu sunt riguros realizate. Promisiunea este că până la sfârșitul iernii o să avem studii geo noi scoase la licitație. Deci nu vorbim aici de lucrări, vorbim doar de actualizarea studiilor geotehnice. (Ionuț Ciurea)
Autostrada Sibiu – Pitești, în lungime de 123 de kilometri, este cel mai important proiect de infrastructură rutieră al României. Costurile sunt și ele pe măsură– 3,3 milioarde de euro. Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, în condițiile în care autostrada figurează ca prioritate absolută în Masterplanul de Transport al României.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.