Festivalurile verii și muzeele au adus o jumătate de milion de turiști la Cluj-Napoca
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 14 ianuarie 2019, 14:05
Aproape o jumătate de milion de turiști au venit la Cluj-Napoca pe parcursul anului trecut. Perioada caldă a fost și cea mai prolifică din acest punct de vedere, festivalurile fiind unul dintre motivele care au dus la interesul crescut al turiștilor pentru oraș.
Șeful Direcției de Dezvoltare Locală din Primăria Cluj-Napoca, Ovidiu Cimpean, arată că municipiul a reușit să-și păstreze numărul de vizitatori înregistrat în 2017, când a avut cea mai mare creștere a turiștilor la nivel național.
În anul 2018 am avut peste 480.000 de sosiri la Cluj-Napoca, iar după creșterea de anul trecut, record la nivel de țară, anul acesta am reușit să o consolidăm și chiar să mai avem o creștere de doi, trei la sută. Cele mai aglomerate luni, din punct de vedere al numărului de turiști, sunt lunile mai – octombrie, cu un vârf în luna iulie, când am avut aproximativ 48.000 de turiști sosiți la Cluj-Napoca. (Ovidiu Cimpean)
Muzeele clujene s-au aflat printre preferințele celor care au vizitat anul trecut orașul. 150 de mii de persoane le-au trecut pragul, în condițiile în care Muzeul de Istorie e, în continuare, închis și a găzduit doar câteva expoziții temporare.
În 2018, cel mai căutat a fost Muzeul Etnografic al Transilvaniei, cu cele două aripi ale sale: Secția în aer liber – Muzeul satului – și partea pavilionara, de pe stradă Memorandumului. 68.000 de vizitatori a atras în total muzeul, directorul Tudor Sălăgean apreciind că acest număr se datorează și evenimentelor culturale organizate aici:
Creșterea numărului de vizitatori e legată, mai degrabă, de expozițiile temporare și de evenimentele culturale pe care un muzeu le oferă, dar ele au, evident, o legătură și cu expoziția permanentă, expoziția de baza a muzeului. La sediul central, în 2018 am completat expoziția permanentă cu o sala dedicată textilelor de interior și mobilierului și am încercat să creem un spațiu dedicat activităților pentru copii, la care am avut un număr destul de mare de participanți, în anul care s-a încheiat. (Tudor Sălăgean)
Un alt câștig turistic este și perioada pe care turiștii o petrec în oraș. Dacă în urmă cu câțiva ani, Cluj-Napoca era mai degrabă un oraș de tranzit, Ovidiu Cimpean arată că vizitatorii rămân câte două, trei zile în municipiu:
Media de înnoptări per turist este de aproximativ două zile, în sezonul mai – octombrie. Ea scade în celelalte luni la aproximativ 1,8 zile. Credem că la Cluj-Napoca se consolidează tipul de turism city-break și turismul pentru festivalurile organizate în municipiu sau în apropierea lui. (Ovidiu Cimpean)
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.