Un hotel japonez şi-a concediat jumătate din roboţi
Articol editat de Carmen Sas, 16 ianuarie 2019, 12:47
Hotelul japonez Hen-na a făcut senzaţie acum 4 ani, fiind prima instituţie care a decis să-şi înlocuiască toţi angajaţii cu roboţi.
Între timp s-a dovedit însă că menţinerea în funcţiune a maşinăriilor inteligente nu a făcut decât să solicite şi mai multă muncă umană. Conducerea hotelului a decis aşadar să concedieze jumătate din cei 243 de angajaţi robotici pe care îi avea în serviciu.
Pentru a fi corecţi însă, trebuie să spunem că nu doar roboţii sunt de vină pentru situaţia creată. Cum alte firme încearcă să facă economii cumpărând căşti sau mouse-uri care se defectează mult prea repede, la fel şi managementul hotelului Hen-na nu a acordat suficientă atenţie la cumpărarea roboţilor săi.
Aparatul numit Churi, asemănător unei păpuşi, a fost amplasat în fiecare cameră şi avea atribuţia de a conversa cu oaspeţii. De cele mai multe ori însă nu a fost înstare nici să spună ora la care se va deschide parcul de distracţii din apropiere. Cât despre roboţii în formă de dinozaur amplasaţi la recepţie, aceştia nu reuşeau să se descurce cu copierea datelor din paşapoartele clienţilor.
Roboţii hamali se blocau adesea pe vreme de ploaie sau zăpadă, ori se împiedicau unii de alţii pe coridoare. În plus, aceştia puteau avea acces doar la un sfert din camerele hotelului.
Acest eşec nu înseamnă că roboţii nu îşi au locul în sectorul de servicii. E nevoie însă de o planificare minuţioasă, care să se asigure că fiecare sarcină va fi îndeplinită de aparatele corespunzătoare.
Andrea Nagy/Sursă: Index.hu
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.