Ce faci când îți pierzi cardul de sănătate? Precizări de la CAS
Articol editat de , 14 februarie 2019, 14:28 / actualizat: 18 februarie 2019, 12:49
Numeroase persoane asigurate la Casa de Sănătate se confruntă cu situația de a-și fi pierdut cardul de sănătate. Alte persoane, deși sunt asigurate, nu dețin cardul deoarece el nu a fost tipărit din cauza sincopelor apărute între CNAS și Imprimeria Națională.
Georgeta Pop, președinta Casei de Sănătate Satu Mare, explică ce au de făcut persoanele care se află în aceste situații.
Persoanele asigurate care și-au pierdut cardul sau acesta este deteriorat, beneficiază în continuare de servicii medicale în baza unei adeverințe cu valabilitatea de 60 de zile, eliberată de Casa de Sănătate.
Președinta Georgeta Pop detaliază:
Persoanele aflate în această situație, trebuie să se prezinte la CAS pentru a declara pierderea sau deteriorarea cardului. Vor trebui să achite 15,50 lei contravaloarea noului card – care, teoretic, ar trebui să fie emis în două luni – și li se va elibera o adeverință care atestă calitatea de asigurat. Această adeverință are valabilitatea de 60 de zile, iar dacă în acest interval nu le este emis noul card, adeverința va fi reînoită pentru alte 60 de zile. (Georgeta Pop)
O altă situație este a persoanelor cărora nu le-au fost tipărite cardurile de sănătate, deși au împlinit 18 ani. Georgeta Pop precizează că problema persistă deja de circa un an, când au apărut neînțelegeri între Casa Națională de Sănătate și Imprimeria Națională:
Toate persoanele care au împlinit 18 ani dar nu au primit cardul de sănătate, figurează în sistem că nu are card tipărit. Oricărei persoane care se prezintă la un cabinet medical, i se solicită cardul de sănătate. Dacă aceasta declară că nu i-a fost tipărit cardul, la introducerea în aplicația de lucru a CNP-ului de către medic, apar două informații: persoana este sau nu este asigurată, respectiv persoana are sau nu are card tipărit.
Dacă figurează ca neavând card tipărit, persoana beneficiază de servicii medicale. Dacă persoana apare ca având card tipărit, dar medicul constată în aplicație că în sistem nu apare acest lucru, acea persoană trebuie să se prezinte la CAS pentru lămurirea situației. (Georgeta Pop)
Georgeta Pop atrage atenția că asigurații care se confruntă cu probleme trebuie să anunțe Casa de Sănătate despre orice neregulă referitoare la card. Unele persoane nici măcar nu și-au ridicat cardul, deși primele loturi au fost eliberate în 2014. La CAS Satu Mare există în prezent aproximativ 6.500 de carduri neridicate de titulari.
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.